لزوم آمادگی ادارات و دستگاه‌ها برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

موالی زاده با اهمیت خواندن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی مستقر در شهرستان اهواز با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات، آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سید احمد موالی زاده» امروز (سه‌شنبه ۲۳ شهریور) در جلسه شورای اداری اهواز اظهار کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موضوع مهم و کلیدی است و با توجه به تعطیلی به علت شیوع بیماری کرونا در ۲ سال گذشته، امسال با موجی از ورودی‌های جدید به مدارس و مراکز آموزشی مواجه هستیم.

 

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه کمیته بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای آمادگی و عملکرد بهتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری تشکیل می‌شود افزود: پیش از این در جلسات شورای آموزش و پرورش و کمیسیون دانشجویی و دیگر جلسات در این خصوص در فرمانداری اهواز مشکلات مدارس و دانشگاه‌ها بررسی و اقداماتی که ادارات و دستگاه‌ها باید انجام دهند اعلام شده، لذا کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

 

وی به اقدامات ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: تسریع در بازگشایی پل ششم (پل فولاد) و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی (میدان دانشگاه شهید چمران)، ترمیم نوارهای حفاری و پاکسازی معابر و خیابان‌ها، رفع گره‌های ترافیک، برگزاری جلسات هماهنگی و رفع دیگر مشکلات برای بازگشایی مدارس از جمله اقداماتی است که باید هر چه سریع‌تر انجام شوند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان تاکید کرد: شهرداران اهواز، الهایی و بخشداران مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه اهواز برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی مدارس را داشته باشند تا با شروع مدارس مشکلاتی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد نشود.

 

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان آب و فاضلاب، توزیع برق، گاز و مخابرات بدون هماهنگی فرمانداری اجازه قطع انشعاب مدارس را ندارد و حتما فرمانداری را در جریان کار قرار دهند.

 

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز در ادامه با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اهواز باید با برنامه‌ریزی به خوبی و با کیفیت برگزار شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل جانفشانی شهدا، جانبازان و رزمندگان است و امروز هر چه داریم به برکت آنهاست.   

 

موالی زاده با اشاره به اربعین حسینی و بازگشایی زائران از کربلا تصریح کرد: محوریت میزبانی از زائران شهرستان اهواز است. با توجه به اینکه ترمینال رفت و آمد زوار هستیم باید آمادگی کامل داشته باشیم.

 

وی اذعان کرد: ادارات، شرکت ها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در اهواز باید مینی‌بوس، اتوبوس و سرویس‌های خود را برای جابه‌جایی زائران قرار دهند تا مشکلی برای تردد زوار ایجاد نشود. 

 

سرپرست فرمانداری اهواز به برنامه‌های اربعین حسینی در اهواز اشاره کرد و گفت: فضاسازی سطح شهر ویژه اربعین باید از سوی ادارات و دستگاه‌ها به ویژه شهرداری، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی به خوبی انجام شود و نمود داشته باشد.

 

وی با اشاره به پنجم تا ۱۲ مهرماه هفته گردشگری بیان کرد: در بخش گردشگری استان خوزستان و شهرستان اهواز باید بهتر عمل شود و با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌ها، استان خوزستان باید قطب گردشگری کشور باشد.

 

موالی زاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین ابراز کرد: مردم تشنه خدمت هستند و باید خدمت‌رسانی از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی به صورت مطلوب صورت گیرد.

 

وی در پایان یاد آور شد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی اقدامات دولت و عملکردها و فعالیت‌های خود را به مردم اطلاع دهند و مشکلات شهروندان را با جدیت پیگیری و رسیدگی کنند.

 

کد خبر 1216079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha