همایش هم قدم با اربعینیان در ملایر برگزار می‌شود

حجت الاسلام نجفی گفت: همایش هم قدم با اربعینیان از دو مسیر در شهر ملایر برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام روح‌الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همزمان با دهه آخر صفر برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان با محوریت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری هیاتهای مذهبی و نهادهای فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام 80 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف و مساجد شهری و روستایی ملایر در دهه آخر ماه صفر خبر داد و  افزود: این مبلغان با هدف تببین برنامه های دهه آخر ماه صفر، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم ها و برنامه های عزاداری، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و.. به این مناطق اعزام می‌شوند.

 وی برپایی مراسم های عزاداری در مساجد و تکایا، روضه های خانگی،  برگزاری دوره های مختلف ختم قرآن به صورت مجازی و کرسیهای تلاوت قرآن در مساجد  را نیز از برنامه‌های ابن اداره در دهه آخر ماه صفر در ملایر برشمرد.

وی از برگزاری دو کرسی تلاوت قرآن در مساجد ملایر در دهه آخر ماه صفر خبر داد و گفت: این برنامه با حضور قاریان برجسته شهرستان و اقشار مختلف مردم  و تفسیر آیات تلاوت شده قرآن توسط یکی از روحانیون برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری همایش هم قدم با اربعینیان در روز اربعین در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سایر شهرستانهای استان در شهر ملایر از دو مسیر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: این همایش ساعت 10 صبح روز شنبه 26 شهریور ماه با حضور اقشار مختلف مردم هیئت های مذهبی، عزاداران حسینی و با حضور مسئولان از دو مسیر میدان امام حسین(ع) به سمت میدان امامزاده عبدالله و مسیر میدان آزادگان به سمت میدان امامزاده عبدالله ملایر برگزار و اجتماع عظیم هم قدم با اربعینیان در میدان امام زاده عبدالله با سخنرانی حجت الاسلام برقراراری امام جمعه شهر ملایر و با نوای مداحان اهل بیت برپا می‌شود

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین برنامه‌های مختلفی را خواهیم داشت گفت :برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی در مسیر از جمله برنامه‌های ما در این همایش است .

وی اضافه کرد:  همچنین در مسیر در ایستگاه های صلواتی  مبلغین و روحانیون حاضر بوده و با مردم به صورت چهره به چهره صحبت  و به پاسخ به سوالات شرعی مردم نیز پاسخ خواهند داد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین با اشاره به برگزاری مراسم های عزاداری و سوگواری در شب اربعین در سایر مساجد و تکایای شهرستان ملایر گفت: این برنامه ها نیز به همراه سوگواری، توزیع نذورات، سخنرانی و روضه خوانی و.. است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  به اجتماع  عظیم عزادران حسینی در 28 و 29 صفر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این همایش نیز با حضور هییت های مذهبی، و مردم برگزار می‌شود.

کد خبر 1216152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha