اجرای گروه سرود «سماء» از کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری در کربلای معلی

اعضای گروه سرود کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری با حضور در پیاده روی اربعین حسینی؛ حس متفاوت اجرای سرود در سرزمین پاک حسینی را تجربه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، اعضای گروه سرود «سماء» از کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری به کشور عراق جهت اجرا در شهر های نجف، کربلا و طریق مشایه  مشرف شده و همه روزه بعد از نماز صبح و نماز مغرب در مکان های مختلف  به اجرای سرود پرداختند.

 

گروه سرود سماء متشکل از هشت نفر است که در برنامه های خود به اجرای سرود های؛ لحظه دیدار، پنجره دل،قدم قدم و اربعین عاشقی خواهند پرداخت.

 

به همین منظور با اعضای این گروه به گفتگو پرداختیم؛ «محمد مداح» یکی از اعضای گروه سرود سماء با اشاره به اینکه برای اولین بار است که در مسیر پیاده روی اربعین قدم می گذارد و در این مسیر معنوی به اجرا می پردازد، گفت: اسم امام حسین برای ما برکت دارد .

 

عضو گروه سرود سماء افزود: «کُلُّ خیر فی باب الحسین» با هر کی به جز حسین، رفیق شدن بیهوده‌س و ما باید همواره در این مسیر ارزشمند گام برداریم، هم به لحاظ مادی و معنوی این را درک کردم که با حسین(ع) بودن برای ما ارزشمند است.

 

مداح به حال و هوای اجرای سرود در مسیر پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: اجرای سرود در این مکان معنوی حال وهوای دیگری دارد، وقتی که زائرین که در حال پیاده روی هستند صدای ما را می شوند حال و هوایشان عوض می شود می ایستند و اشک میریزند برای ما یک دنیا ارزشمند است و امید است که در لابه لای این اشک ها و حال خوب ما را هم دعا کنند.

 

«محمد رهام گلستانی» عضو دیگری از گروه سرود سماء نیز با اشاره به اینکه حس حضور در پیاده روی اربعین حسی متفاوت و ارزشمند است، گفت: این حس توصیف ناپذیر است، این مسیر با فیلم ها و عکس هایی که گرفته می شود قابل مقایسه نیست.

 

وی افزود: وقتی گام در این مسیر می گذارید و قدم قدم به سوی بارگاه امام حسین(ع) حرکت می کنید حسی عجیب و متفاوت دارید و این حس با آن که در منزل و پای تلویزیون و شبکه های اجتماعی نشسته ای متفاوت است.

گلستانی با اشاره به اینکه بار اولی است که به کربلا مشرف می شود، بیان کرد: وقتی چشممان باز می شود و نگاهمان به بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می افتد حس عجیبی داریی و اشک شوق ناخودآگاه در چشمانت جمع می شود و سر از پا نمی شناسی.

 

او در ادامه افزود: وقتی در حال خواندن سرود هستیم و زائران پیاده روی اربعین حسینی را می بینیم که به ما چشم می دوزند و با این سرودها اوج می گیرند و به آسمان می روند این حس بسیار لذت بخشی است.

 

«امیر حسین چراغی» عضو دیگری از گروه سرود سماء، کانون فرهنگی هنری شهید کاوه نبیری نیز گفت: در این سفر حس فوق العاده ای داشتم و قبل از مشرف شدن به کربلا صحبت های زیادی در رابطه با این مکان معنوی، پیاده روی اربعین و زائران حسینی شنیده بودیم ولی چیزی که ما دیدیم با شنیده ها خیلی متفاوت بود.

 

مردم عراق مردمی مهمان نواز که از هیچ چیز برای خدمت به زائران حسینی دریغ نمی کنند .

 

وی با اشاره به اینکه در مکان ها و شهرهای مختلف حضور داشته و به اجرا پرداخته گفت: حال و هوای اجرا در کربلا، نجف و پیاده روی اربعین حس و حال متفاوتی دارد؛ در این سرزمین پاک که برای امام حسین(ع) سرود میخوانم برای ما بسیار ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1216192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha