آمادگی کامل خراسان جنوبی برای بازگشایی مدارس

قناعت از آمادگی کامل خراسان جنوبی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز پنج شنبه (۲۴ شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از برگزاری کلا‌س‌های مدارس و دانشگاه‌ها بعد از ۲ سال به صورت مجازی، از ابتدای مهرماه امسال،‌ شاهد بازگشایی رسمی تمامی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از یک ماه قبل برگزاری جلسه درخصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: هم اکنون استان آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را دارد و هماهنگی‌ها و پیش‌بینی های لازم انجام شده است.

 

وی به مشکل برخی از دانشگاه‌های استان درخصوص تامین خوابگاه و تعمیرات مورد نیاز این فضاها به دلیل افزایش سهیمه جذب دانشجویان هم اشاره ‌ای کرد و گفت: این مهم نیز با هم‌افزایی با مراکز آموزشی مرتفع شد.

 

قناعت خاطرنشان کرد: با تدبیری که در این راستا اندیشیده شد، نیاز خوابگاهی این دانشگاه ها از طریق برخی جابه جایی ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دیگر دانشگاه ها مرتفع شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود 125 مدرسه بدون حصاری که در سطح استان در حاشیه جاده ها واقع شده، گفت: حصارکشی مدارس دارای خطر شدید در این خصوص باید در اولویت قرار گیرند تا طی چند سال مشکل آنها بر طرف شود.

 

قناعت ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید پیگیری های لازم را برای اجرای طرح تحول 2020 با استفاده از اعتبارات ملی انجام دهد و از منابع مالی وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بهره گرفته شود.

 

وی افزود: در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش استان باید گزارشی جامع از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای کمک به اجرای طرح تحول  2020 ارائه شود.

 

به گفته وی؛ اداره کل اتباع خراسان جنوبی هم باید اطلاعات لازم را برای اجرای طرح سواد آموزی اتباع، در اختیار حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش استان قرار دهد.
 

 

 

 

کد خبر 1216220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha