اجرای نمایش  «اشک خدا» توسط هنرمندان ساوجی در مسجد جامع براثا کاظمین

حجت الاسلام دهقانی از اجرای نمایش «اشک خدا» توسط گروه نمایش هنرمندان ساوجی، در مسجد براثا در شهر مقدس کاظمین خبر داد.

 حجت الاسلام «دهقانی» با اشاره به اینکه موکب سید الشهدا(ع) آستان مقدس امامزادگان  و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مسجد جامع براثا دایر شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: امسال توفیق یافتیم علاوه بر آن در در شارع مقدس امام زمان (عج) حرم کاظمین شریفین در دو موکب به خدمت رسانی زوار اربعین حسینی باشیم.

 

رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و مسئول کمیته فرهنگی موکب سید الشهدا (ع) براثا در کاظمین؛ افزود: در این مواکب بحمدالله برنامه های فرهنگی خوبی در حال اجرا است و برنامه ها با استقبال خوبی از سوی زائران اربعین حسینی روبرو شد.

 

وی اضافه کرد: اقامه نماز جماعت در سه وعده، قرائت زیارت عاشورا و توسل، اجرای برنامه پرده خوانی و شرح فضائل مسجد براثا توسط حجت الاسلام الهی نژاد روحانی مستقر در موکب با دو زبان عربی و فارسی از جمله این برنامه ها است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال اتفاق بسیار مبارکی در این موکب رقم خورده که ما میزبان هنرمندان عزیز ساوجی، گروه نمایش آیینی «اشک خدا» بودیم که این گروه به برنامه پرداختند و میهمانان را تحت تاثیر قرار دادند.

 

مسئول کمیته فرهنگی موکب سید الشهدا (ع) براثا در کاظمین  ادامه داد: نمایش عاشورایی «اشک خدا» کاری از گروه نمایش آیینی «ریشه در بیشه» شهرستان ساوه است که به مناسبت اربعین حسینی در کشور عراق و شهر کاظمین به روی صحنه رفت.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تهیه کننده این گروه نمایشی  عمران فضل الهی و گروه متشکل از ۵۵ نفره از بازیگران و عوامل اجرایی است که با حضور در شهر مقدس کاظمین و اسکان در موکب سید الشهداء (ع)، اثر نمایشی خود را در محوطه مسجد جامع براثا برای جمع کثیری از زائران به نمایش گذاشتند.

 

حجت الاسلام  دهقانی با اشاره به استقبال زائران از برنامه های فرهنگی موکب سید الشهدا (ع) گفت: امسال ما به همت و همکاری خدام و عزیزان حاضر در موکب شاهد برپایی یک موکب پویا و فعال بودیم که با برگزاری برنامه های فرهنگی سبب جذب اقشار مختلف به این پایگاه فرهنگی شدیم.

کد خبر 1216279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha