دشمن از پدیده عظیم اربعین حسینی بشدت عصبانی و خشمگین است

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه پذیرایی مردم عراق از زائران ایرانی بسیار عالی است گفت: تلاش دشمن برای اینکه مراسم اربعین امسال را تحت شعاع قرار دهد، ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوزستان، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع)، با اشاره به ثواب زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین اظهار کرد: مراسم جهانی اربعین امام حسین (ع) برای ما عظمت دارد و مردم عراق با اخلاص و جهاد فی سبیل الله از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

 

امام جمعه دزفول با بیان اینکه وحدت و همدلی مردم ایران و عراق از معجزات امام حسین (ع) است افزود: زبان ما از بیان محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی قاصر است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه امروزه دشمن از پدیده عظیم اربعین حسینی بشدت عصبانی و خشمگین است تصریح کرد: دشمن نقشه های زیادی کشید تا شاید بتواند اربعین امسال را تحت شعاع قرار دهد ولی همچون همیشه ناکام ماند.

 

وی تاکید کرد: مردم ایران و عراق باید نسبت به توطئه‌های دشمن هشیار باشند و با وحدت و همدلی همچون همیشه دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران مواکب دزفول در سطح شهرستان، مرز چذابه و همچنین کربلا به به برپایی موکب دزفول در نزدیک حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: دزفول توفیقات زیادی در دستگاه امام حسین (ع) پیدا کرده به طوری‌که در جریان بازسازی عتبات و حرم امام حسین (ع) از ماسه دزفول استفاده می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: طی هماهنگی صورت گرفته، تمام کمک‌های مردمی دزفول به عتبات عالیات در راستای تامین ماسه و ارسال آن به عتبات عالیات هزینه می‌شوند.

 

امام جمعه دزفول  در بخش دیگری از صحبت های خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به مقاومت مردم و نقش ویژه روحانیون در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ایام سخت جنگ تحمیلی نماز جمعه‌ها با وجود آماج حملات دشمن تعطیل نشدند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول عنوان کرد: آیت الله قاضی حتی نگذاشت یک هفته نماز جمعه دزفول تعطیل شود و در اوج بمباران و موشک باران دشمن نماز جمعه را برپا می‌کرد و به رزمندگان روحیه می‌داد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی حضور ائمه جمعه در جبهه و پشت جبهه، اعزام فرزندان به جبهه و شهید دادن در این راه مقدس را از افتخارات و کارنامه‌های درخشان روحانیون در دفاع از انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: این حماسه ها باید در راستای جهاد تبیین برای نسل‌های بعدی در تاریخ ثبت شوند.

 

وی با بیان اینکه دشمن سعی در تحریف تاریخ دارد اذعان کرد: دشمن در تلاش است اینگونه القا کند که روحانیت در عرصه‌ها حاضر نبوده در حالی که روحانیون در جبهه حضور داشته و فرزندان خود را به جبهه اعزام کرده و شهید داده اند.

 

امام جمعه دزفول در ادامه سفر رئیس جمهور به ازبکستان را گامی بلند در راستای تثبیت عضویت ایران در پیمان شانگ های دانست و اضافه کرد: این موضوع باعث شکوفایی اقتصادی ایران و ارتقای جایگاه کشور در منطقه می‌شود؛ این اقدام بزرگ دولت سیزدهم ثمرات زیادی برای کشور خواهد داشت. 

 

وی بیان کرد: اروپایی‌ها همچنان در مشکلات خود سردرگم هستند و نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند؛ از یک سو به مذاکره با ایران اصرار دارند و از سوی دیگر با صدور بیانیه، ایران را تهدید می‌کنند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و در پیش بودن زمستان، سرمای سخت و مشکل آفرینی خواهند داشت تصریح کرد: این شرایط به گونه ای است که قرار است چراغ‌های برج ایفل فرانسه نیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی، خاموش شوند.

 

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها نباید فرصت را از دست دهند چراکه درصورت امضا نشدن برجام به مشکل بر می‌خورند تصریح کرد: ما به تحریم‌ها عادت کرده‌ایم و مردم و مسئولان ما در برابر آنها مقاوم هستند. 

 

امام جمعه دزفول یاد آور شد: اروپایی‌ها هرچه توافق نامه را عقب بیاندازند به ضرر خودشان است لذا ضرورت دارد عاقلانه رفتار کنند و در این زمینه از تاثیر پذیری از صهیونیست‌ها اجتناب کنند چراکه آنها فقط به فکر منافع خود هستند و اروپایی ها با این روند خود را بازنده بدانند.

 

کد خبر 1216447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha