کاردار سفارت آذربایجان: ۳۵ هزار زائر از آذربایجان در مراسم اربعین شرکت کردند

کاردار سفارت جمهوری آذربایجان در عراق از حضور ۳۵ هزار زائر این کشور در مراسم اربعین کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از non14، ناصر ممدوف، کاردار سفارت جمهوری آذربایجان در عراق گفت: تعداد اتباع آذربایجانی که برای مشارکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) به عراق آمدند، براساس برآوردهای اولیه 35 هزار زائر بود.

ممدوف افزود: هرساله شاهد افزایش تعداد زائران نسبت سال قبل هستم. اگر به سال های گذشته و به طور ویژه سال گذشته برگردیم، متوجه می شویم که امسال تعداد زائران بسیار بیشتر است. طرف نظر از تداوم بیماری کرونا که جهان نتوانسته تاکنون آن را ریشه کن کند، اما باوجود این بیماری، محبت و عشق مردم به دین و مذهب باعث شد تا امسال تعداد زائران افزایش یابد. چیزی که ما از آن بسیار خرسندیم.

 

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که سالهای آینده تعداد زائران بیش از امسال باشد. ما فراموش نمی کنیم که بسیاری از شهروندان آذربایجانی زائرانی هستند که اکنون در کربلا حضور دارند. ما نمی نتوانیم به طور مشخص تعداد کل زائران آذربایجان را در امسال مشخص کنیم، زیرا این زیارت به پایان نرسیده سات. اما تعداد آنها را بین 30 تا 35 هزار تخمین می زنیم.

کاردار سفارت آذربایجان گفت: نوع خدمات ارایه شده به میلیون ها زائر در سطح بالایی بود.

 

مراسم میلیونی اربعین، یکی از بزرگ‌ترین تجمع های انسانی در جهان است. به طوری که میلیون ها نفر از عشاق اهل بیت(ع) از سراسر جهان به کربلای معلی می آیند. آستان مقدس امام حسین(ع) همه تلاش خود را برای راحتی و امنیت زائران انجام می دهد.

کد خبر 1216830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha