بیش از ۸ هزار نفر زائر  دچار گرما زدگی شدند

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی سال جاری ۸ هزار و ۳۵۵ زائر با توجه به گرمای شدید هوا، دچار گرمازدگی شدند.

دکتر «صیدنور علیمرادی» در گفت گو با خبرنگار شبستان مستقر در پایانه مرزی مهران  اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۵۰۵ تماس با مرکز ۱۱۵ ایلام از ۱۰ تا ۲۶ شهریورماه سال جاری برقرار شده که از این تعداد ۵ هزار و ۲۵۸ مورد از آنها منجر به اعزام آمبولانس شده است.

 

وی تصریح کرد:  ۳۲ هزار و ۶۱۷ زائر اربعین در مجموع از ۱۰ تا ۲۶ شهریورماه از خدمت درمانی و پزشکی اورژانس ۱۱۵ ایلام بهره مند شده اند.

 

علیمرادی یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی ۲۹ هزار و ۱۴۵ نفر به علت سطحی بودن جراحات، توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در محل حادثه درمان شده اند.

 

رئیسمرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: یک هزار و ۷۴ نفر مصدوم دچار تروما، ۳۱ هزار و ۵۴۳ نفر دچار مشکلات پزشکی و ۳۸ نفر نیز فوتی بوده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: ۳۳۷ نفر بیمار و مصدوم هم از خارج مرز ایران تحویل پرسنل اورژانس مستقر در پایانه ی مرزی شهید قاسم سلیمانی شدند.

 

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: همچین ۳۱ مورد بالگرد و سه مورد هواپیمای هوانیروز ارتش برای کمک به عملیات اورژانس پیش بیمارستانی برای اعزام هوایی بیماران و مصدومان فراخوان شده است.

 

 

کد خبر 1216920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha