برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نگارگری به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی

​همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار، نمایشگاه خوشنویسی و نگارگری اساتید استان در مقبره‌الشعرای تبریز برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار، نمایشگاه خوشنویسی آثار اساتید و هنرمندان خوشنویس استان در مقبره‌الشعرای تبریز برپا شد. در این نمایشگاه 50 اثر فاخر خوشنویسی از 42 هنرمند خوشنویس استان به شیوه‌های نستعلیق، شکسته و نقاشیخط  با محوریت اشعار استاد سیدمحمدحسین شهریار به نمایش گذاشته شده است.

بنابر این گزارش، نمایشگاه یاد شده از 27 لغایت 31 شهریورماه جاری از ساعت 10 صبح الی 18 در مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره‌الشعرای تبریز جهت بازدید علاقمندان برپاست.

این نمایشگاه توسط انجمن خوشنویسان شعبه تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برپا شده است.

همچنین همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار، و همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سلسله برنامه‌های روز ملی شعر و ادب نمایشگاه نگارگری آثار اساتید و هنرمندان نگارگر استان در تالار وحدت دانشگاه تبریز به نمایش گذاشته می‌شود.

بنابر این گزارش، در این نمایشگاه 15 اثر نگارگری از 15 هنرمند نگارگر  استان در قالب گل و مرغ، تذهیب و مینیاتور به نمایش می‌شود. این نمایشگاه توسط انجمن نگارگری استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برپا می‌شود.

گفتنی است،  آیین‌های بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از بیست و سوم شهریورماه جاری در تبریز و شهرستانهای آذربایجان‌شرقی آغاز شده و آیین اختتامیه این برنامه ها روز دوشنبه بیست و هشتم شهریورماه ساعت 17 با شعرخوانی استاد محمدعلی بهمنی و همچنین اجرای موسیقی توسط استاد حسام‌الدین سراج  در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1217005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha