اجرای بیش از ۲۵۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی امروز دوشنبه (28 شهریور) در جمع اصحاب رسانه از برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ستاد بزرگداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی شکل گرفته است که برنامه‌های این مناسبت ملی را با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار خواهند کرد.

 

وی با توجه به نامگذاری این هفته با عناوین پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، معنویت، زنان و خانواده، ولایت مداری علم و دانش پژوهی، دفاع همه جانبه و پیشتیبانی مردم، اصناف، وحدت ملی، بصیرت و استکبار ستیزی و... از مهمترین برنامه های این هفته به دیدار با نماینده ملی فقیه در استان با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و نواخته شدن زنگ ایثار در مدارس اشاره کرد.

 

فلاحی برگزاری همایش پیاده روی، یادواره شهدا، برگزاری کنگره سرداران و 150 شهید بشرویه، دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه، بیان خاطره گویی و روایت گری ایثارگران و رزمندگان در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و... را از دیگر برنامه های قابل اجرا در این هفته برشمرد.

 

به گفته وی دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، ایستادگی، مقاومت و هویت ایران اسلامی است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: دشمنان با راه اندازی جنگ‌های قبیله ای، قومی به دنبال ضربه زدن به نظام بودند که با درایت رهبری و پشتیبانی مردم راه به جایی نبردند.

 

فلاحی با اشاره به تقدیم 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس، به استناد سخنان مقام معظم رهبری گفت: با ریخته شدن خون این تعداد شهید، نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است.

 

وی با توجه به حضور پنج میلیون رزمنده در کشور و 30 هزار رزمنده در استان گفت: بر اساس برنامه ملی تجلیل و تکریم از رزمندگان طی پنج سال، در خراسان جنوبی در هر سال 800 تا 900 رزمنده تجلیل می شوند.

 

وی در پایان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس به رونمایی از آثار ادبی، نشست های بصیرتی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره، اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم و... اشاره کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1217109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha