لزوم آمادگی همه جانبه برای بازگشایی مدارس در کردستان

ناظمی جلال با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر پیگیری اقدامات لازم در فرصت باقی مانده به منظور آمادگی همه جانبه برای بازگشایی مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ هاشم ناظمی جلال پیش از ظهر (دوشنبه 28 شهریور ماه) در نشست ستاد پروژه مهر کردستان با دستور کار بازگشایی مدارس برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر پیگیری اقدامات لازم در فرصت باقی مانده به منظور آمادگی همه جانبه برای بازگشایی مدارس تاکید کرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یکصدایی در مجموعه آموزش و پرورش برای تبیین مسائل و اقدامات را ضروری دانست و گفت: همه در برابر موضوعات باید پاسخگو بوده و پیشبرد امور به همراهی و همکاری کلیه حوزه‌ها نیاز دارد.

 

 

ناظمی‌جلال با اشاره به بازدید تیم‌های نظارتی استان از شهرستان‌ها و مناطق، بر حفظ شأن همکاران و عدم هزینه تراشی برای مناطق تاکید و تصریح کرد: ضرورت دارد بعد از بازدیدها، بازخورد و نتایج ارزیابی‌ها به حوزه‌های مربوطه منعکس شود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم چنین خواستار تمهید مقدمات لازم در خصوص سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی و لحاظ مسائل ایمنی در استفاده از سرویس‌ها شد و گفت: در تهیه لباس فرم دانش‌آموزان نیز، ملاک عمل مدارس، ضوابط ابلاغی است.

 

 

 وی یکی از اقدامات مهم پروژه مهر استان در ایستگاه پایانی و آغاز سال تحصیلی جدید را ارزیابی اقدامات عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه تنظیمی و با حضور ناظران وزارتی و استانی، مراسم بازگشایی رصد و ارزیابی و نظارت لازم صورت خواهد گرفت.

 

 

 ناظمی جلال در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های صورت گرفته شاهد بازگشایی شاداب و با نشاط مدارس در اول مهر باشیم. 

 

 

فعالیت پروژه مهر در بیش از ۵۰۰ مدرسه کردستان به صورت میدانی و حضوری ارزیابی شد

 

 

طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه استان کردستان نیز گزارشی از بازدید تیم‌های نظارتی ستاد پروژه مهر استان از شهرستان‌ها و مناطق و مدارس ارائه کرد و با بیان اینکه بر اساس جدول زمان بندی تنظیمی و با همکاری کارگروه‌های هشتگانه از ۱۶ شهرستان و منطقه بازدید شد، گفت: در این برنامه فعالیت پروژه مهر بیش از ۵۰۰ مدرسه استان به صورت میدانی و حضوری ارزیابی و در جلساتی که با حضور مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق و دست‌اندرکاران امر برگزار شد، راهنمایی و توصیه‌های لازم ارائه شد تا نواقص و کاستی‌ها بر طرف شود.

 

 

وی در ادامه به اقدامات پیش‌روی پروژه مهر استان تا بازگشایی مدارس پرداخت و اظهار داشت: به منظور آماده‌سازی واحدهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید، مانور بازگشایی در کلیه مدارس استان برگزار و در این روز کلیه عوامل اجرایی و آموزشی باید در مدارس حاضر و اولین جلسه شورای معلمان برگزار شود.

 

 

معاون آموزش متوسطه استان کردستان افزود: به منظور ارزیابی نحوه برگزاری مانور، ناظران وزارتی و استانی از مدارس بازدید خواهند کرد.

 

 

دبیر ستاد پروژه مهر استان کردستان در ادامه به زمان برگزاری آیین‌های بازگشایی پرداخت و با بیان اینکه جشن غنچه‌ها ۳۰ شهریور و جشن شکوفه ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی برگزار خواهد شد، گفت: مراسم بازگشایی مدارس نیز شنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ در کلیه مدارس استان برگزار و مراسم نمادین این برنامه ها نیز در مرکز استان و شهرستان ها و مناطق با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار می‌شود.

 

 

 سالاروندیان هم چچنین از مسئولان کارگروه‌های هشتگانه خواست مدارک و مستندات اقدامات خود را بر اساس چک لیست‌های ابلاغی تنظیم و جهت ارزیابی وزارتی آماده نمایند.

 

 

۹۶ درصد دانش‌آموزان اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی کرده‌اند

 

 

هوشنگ ایزدی مسئول دبیرخانه استانی پروژه مهر نیز در ادامه به تشریح عملکرد شهرستان‌ها و مناطق در بازدید تیم‌های نظارتی پرداخت.

 

 

 وی همچنین گزارشی از وضعیت ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز ارائه کرد و با بیان اینکه ۹۶ درصد دانش‌آموزان اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی کرده‌اند و استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد، گفت: بیش از ۹۵ درصد کتاب‌های درسی وصول و ۹۰ درصد آنها در سطح استان توزیع شده است.

 

 

ایزدی گزارشی از سامانه ltms و تکمیل فرم‌های شماره یک، دو و سه ارایه کرد و با بیان اینکه تکمیل فرم‌ها، ملاک ارزیابی استان در راستای رصد و پایش فعالیت‌ها است، گفت: از ۳۱۲۱ مدرسه استان تعداد ۲۴۳۶ مدرسه یعنی ۸۷ درصد مدارس اقدام به تکمیل فرم شماره یک کرده اند که انتظار می رود مدارسی که تاکنون فرم را تکمیل نکرده اند، در اولین فرصت اقدام نمایند.

 

 

 وی در پایان عملکرد ثبت نام دانش‌آموزان استان را ۹۹ درصد اعلام کرد و گفت: در توزیع کلاس نیز عملکرد استان ۹۷ درصد است.

 

 

محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز گزارشی از جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ، صدور ابلاغ مدیران مدارس، وضعیت نیروی انسانی، توزیع تجهیزات موجود و بازسازی شده ، سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی ارائه کرد و گفت: تاکنون نرخ مصوب سرویس‌ها اعلام نشده است.

 

 

پیرخضری سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز گزارشی از وضعیت پروژه‌های آموزشی و نیاز ناحیه به تکمیل دبیرستان ایران در منطقه منفصل شهری نایسر ارایه و خواستار تکمیل و تحویل آن شد.

 

 

در بخش پایانی این نشست مهدی‌زاده معاون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  کردستان نیز گزارشی از استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس ارائه کرد و گفت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۰ کلاس در قالب ۱۷۷ مدرسه انجام شده است.

 

 

وی گفت: تا ۱۵ مهر ماه ۴۵ هزار و ۶۲۰ متر مربع از محوطه مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آسفالت خواهد شد.

 

 

 مهدی‌زاده گزارشی از سرویس‌های بهداشتی مدارس استان نیز ارائه کرد و گفت: از محل اعتبارات سال گذشته ۸۱ پروژه تعریف و ۲۴۶ چشمه سرویس در مدارس ایجاد شده است.

 

 

معاون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان کردستان در پایان گزارشی از پروژه‌های تحویلی ارایه کرد و گفت: ۳۵ پروژه آموزشی با ۱۶۰ کلاس درس آماده بهره‌برداری شده است که مدارس روستایی آماده تحویل است.

 

 

گفتنی است؛ در این نشست پیرامون اقدامات نهایی پروژه مهر و آیین‌های بازگشایی، حضور ناظران وزارتی و استانی در مدارس بحث و تبادل نظر و مسئولان کارگروه‌های پروژه مهر نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ها را ارائه کردند. 

 

کد خبر 1217158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha