استاد شهریار هویت و فرهنگ مردم آذربایجان را به جهانیان نشان داد

صفری گفت: شخصیت استاد شهریار جمیع صفات حسنه ای بوده که منجر به خلق آثاری فاخر و ماندگار شد.

مرتضی صفری در حاشیه برگزاری همایش روز ملی بزرگداشت شعر و ادب فارسی در تالار وحدت دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: انتخاب سالروز ارتحال استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی؛ افتخاری ارزشمند برای مردم تبریز و آذربایجان محسوب می شود، که البته این نامگذاری در چنین مناسبتی بسیار بجا و به‌حق بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان این‌که شخصیت استاد شهریار جمیع صفات حسنه ای بوده که منجر به خلق آثاری فاخر و ماندگار شد، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد ترجمه آثار استاد شهریار به زبان های مختلف و زنده دنیا هستیم، نشان از غنای بالای آثار استاد و توجه اندیشمندان و پژوهشگران بین المللی نسبت به نگاه ادبی شهریار ملک سخن دارد.

صفری ادامه داد: شعر حیدربابای استاد شهریار توانسته به تنهایی هویت، فرهنگ، آداب و رسوم مردم آذربایجان را به جهانیان ترسیم کند، این منظومه ادبی امروز مایه فخر و مباهات جامعه ادبی ایران است و معتقدم بایستی قدرشناس چنین گوهر ارزشمندی بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام جدی اهالی رسانه بر شناساندن ابعاد شخصیتی و آثار استاد شهریار یادآور شد: جامعه رسانه ای تلاش های گسترده ای در راستای شناساندن شخصیت، آثار و اندیشه های استاد شهریار داشته باشد، اما اعتقاد دارم هنوز کافی نیست، صدا و سیمای استان در اقدامی ارزشمند تلاش داشته تمام آرشیو خود را تبدیل به فایل و دیجیتال کند، این امر منجر به پخش تصاویری آرشیوی و با کیفیت بالا از مفاخری همچون استاد شهریار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نوید به مخاطبان شبکه سهند داده می شود که تصاویر آرشیوی استاد شهریار که بسیار کمتر دیده شده است، به زودی از شبکه استانی پخش شده و در اختیار دیگر رسانه های محلی نیز قرار داده خواهد شد.

کد خبر 1217283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha