رژه هوایی ارتش در بیرجند برگزار می‌شود

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار در استان پرش چتربازان و سقوط آزاد از هلی کوپتر، همزمان با هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری امروز سه شنبه (29 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال ارتش جمهوری اسلامی میزبان گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال برنامه های هفته دفاع مقدس با رمز اتحاد برگزار می شود، افزود: اقدامات و فعالیت های سپاه و ارتش مشترک است و در روز پنج شنبه رژه پیاده و سواری نیروهای فراجا، ارتش، سپاه  به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

 

شاطری تجدید پیمان با آرمان های امام راحل، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه، دیدار با امام جمعه و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: در این هفته از کتاب لک لک ها عاشق می شوند هم رونمایی خواهد شد.

 

وی در ادامه از ارائه خدمات پزشکی رایگان با استفاده از ظرفیت بیمارستان بوعلی در برخی از نقاط روستا خبر داد و افزود: در این هفته دو یادواره شهدای فردوس و یادواره 19 شهید ارتش شهرستان بشرویه برگزار می شود.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه از 31 استان کشور 25 استان رژه موتوری برگزار خواهند کرد، گفت: برای نخستین بار در استان پرش چتربازان و سقوط آزاد از هلی کوپتر را در استان برگزار خواهیم کرد.

 

شاطری تصریح کرد: 515 کیلومتر مرز تحویل لشکر 30 ارتش خراسان جنوبی است که به جرات می گوییم در این طول مسیر امنیت کاملا برقرار است.

 

وی در ادامه از نیروهای مرزبانی مستقر در خط قدردانی کرد و گفت: نیروها همکاری لازم را با ارتش دارند و حتی جلودارتر از ارتش قدم برمی دارند.

 

وی تصریح کرد: مردم کشور افغانستان برادر دینی، فرهنگی، اعتقادی و دینی ما هستند و ما همیشه در کنار آنها بوده و خواهیم بود، در طول این مرز امنیت 100 درصدی برقرار است و مردم نباید هیچ دغدغه ای از باب امنیت داشته باشند.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه افرادی در مرز افغانستان هستند که برای کارگری می خواهند از مرز عبور کنند و در این خصوص شایعاتی هم شده است، گفت: این افراد دستگیر و مدیریت می شوند و تاکنون هیچ فردی (تابعیت افغانستان) برای ایجاد ناامنی مراجعه نداشته است.

 

شاطری با بیان اینکه افغانستان درگیر مشکلات داخلی خودش است و ما همواره با این کشور همکاری داشته و خواهیم داشت، تصریح کرد: وجود ناامنی در مرز ایران و افغانستان کذب است و در مرز به وسیله دوربین ها و سامانه های حس گر و پهپاد، تمامی تحرکات، رصد می‌شود.

 

وی بیان کرد: ایران به هیچ کشوری قصد تجاوز ندارد به خصوص کشور افغانستان که برادران دینی و اعتقادی ما هستند.

 

شاطری در ادامه گذری به مراسم باشکوه اربعین حسینی گریزی زد و گفت: بزرگترین افتخار دفاع مقدس اربعین است و پیاده روی اربعین هم نمایش اقتدار دینی، فرهنگی، برادری، انقلابی و جهادی ملت ها است.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور ایران امروز یکی از اضلاع تصمیم گیرنده در جهان است، افزود: بدون حضور ایران هیچ معادله ای به سرانجام نمی رسد، هم اکنون ایران به کشورهای دیگر مستشار می فرسد و این مستشاران در عراق و یمن میدان دار هستند.

 

 

کد خبر 1217477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha