۴۲عنوان برنامه شاخص  ویژه هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می شود

سردارشوقانی از اجرای ۴۲ عنوان برنامه شاخص در قالب سه هزار فعالیت ویژه هفته دفاع مقدس در استان سمنان خبردادوگفت: این برنامه ها با شبکه سازی پایگاه های و نواحی مقاومت و همکاری دستگاه های اجرایی انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سردار«منصور شوقانی» در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید دوران دفاع مقدس استان سمنان گفت: شهدا و رزمندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درس‌آموز مکتب امام حسین(ع) بودند و با الگوگیری از این مکتب ناب برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند و به پیروزی رسیدند.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به‌ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی که به مناسبت هفته دفاع مقدس امسال تهیه و تدارک دیده شده است اظهارداشت: ۴۲ عنوان برنامه شاخص استانی به این مناسبت در طول این هفته اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای سه هزار فعالیت در مجموعه استان سمنان در طول هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده است گفت: این برنامه‌ها با شبکه‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج،حوزه‌ها و نواحی مقاومت و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اجرا می‌شوند.

 

سردارشوقانی با بیان اینکه امسال این ویژه برنامه ها از روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه برگزار می شود گفت: آغازگر این برنامه ها برپایی آیین تجلیل از یک میلیون نفر از  ایثارگران و رزمندگان و خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس به صورت سراسری و کشوری است که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت تصویری برگزار می شود.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اهم برنامه های این استان در طول هفته دفاع مقدس را برگزاری همایش مجاهدان در غربت عنوان کرد و افزود: این همایش با حضور ۳۶ کشور جهان به میزبانی شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

 

 

 

وی برپایی یادواره های شهدا به صورت شهرستانی، برپایی برنامه آبروی محله به همت پایگاه های مقاومت بسیج و اقشار مختلف بسیج، عطرافشانی مزار مطهر شهدا، نواختن زنگ مهر و مقاومت، افتتاح چندواحد مسکونی ویژه نیازمندان که به همت گروه های بسیجی ساخته شده است و افتتاح نمایشگاه از غربت تا عظمت در دامغان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد وافزود: برپایی پیاده روی خانوادگی، برگزاری نشست های بصیرتی و معرفتی، اجرای رزمایش گروه های جهادی و مواسات و رونمایی از المان و تندیس شهدا در برخی از شهرستان ها از جمله ویژه برنامه های شاخص استان در طول هفته دفاع مقدس است.

 

سردار شوقانی برپایی میزخدمت، برپایی اردوی علمی فرهنگی، برپایی کنگره استانی شعر توسط بسیج هنرمندان، اعزام پزشکان به مناطق محروم و کم برخوردار و ویزیت رایگان بیماران و پایش و عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر عناوین برنامه های شاخص برشمرد که در طول هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزاری همایش خاکریز جهاد فرزندآوری، اجرای سرودهای پاتوقی و برپایی مواکب خدماتی در مسیر زائران امام هشتم حضرت رضا(ع) را نیز از دیگر ویژه برنامه های شاخص هفته دفتع مقدس در استان سمنان عنوان کرد.

 

وی با تأکید براینکه امروز و در گام دوم انقلاب باید از تجربیات موفق و ارزشمند گام اول انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس استفاده شود ادامه داد: «خودسازی، معنویت و بندگی»، «جامعه سازی» و« تمدن سازی نوین اسلامی» باید به صورت ویژه در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1217529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha