مردم در فتنه ها درایت و بصیرت خود را نشان دادند

آیت الله عابدینی گفت: مردم ما هر سال فهم شان در برابر فتنه بیشتر شده و جوانمردی و غیرت شان هم بیشتر شده است و مردم ما باردیگر درایت و بصیرت خود را در برابر فتنه نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه یکم مهر) که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به وقایع اخیر در کشور، هر انسان مسلمانی زمانی که برای انسانی دیگر حادثه تلخی به وجود می آید، ناراحت می شود ولی متأسفانه در این بین گرگ های فتنه گر این حادثه را دیده و همانند لاشخور از این پیکر سوء استفاده کردند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکایی ها و ایادی آن، رسانه های غربی و نوکران غربی باید بدانند جان این دختر را ابزاری برای اهداف خود قرار دادند و در واقع فتنه گران دنبال مسائل دیگری هستند همانند فتنه ۸۸ که ندا آقاسلطان را کشتند و فتنه گران از پیکرش سوء استفاده کردند.

 

وی تصریح کرد: باید فتنه ها را بشناسیم و مراقب باشیم و پدران و مادران باید بیشتر مراقب فرزندانشان باشند تا فتنه گران از آنها سوء استفاده نکنند.

 

آیت الله عابدینی افزود: این ایام مصادف با سالگرد کشته شدن مسلمان در فاجعه منا است، چرا فتنه گران در مورد این حادثه سخن نمی گویند اینها چقدر برای صدها مسافر هواپیمایی که توسط آمریکایی ها کشته شدند، ناراحتی کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به روز سرباز در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سربازان جان بر کف نیروی انتظامی، بسیجیان و پاسداران همواره پای کار انقلاب بوده و زحمات بسیاری کشیدند که این زحمات قابل تقدیر است.

 

امام جمعه قزوین اعلام کرد: این نیروها پای انقلاب و امنیت ایستاده اند و در این ایام شاهد بودیم که شهید عباس خالقی بسیجی فعال در راه امنیت به شهادت رسید، بنابراین باید همه دقت کرده و هوشیار باشیم و با هر نوع فتنه ای مقابله کنیم.

 

وی اضافه کرد: البته این نخستین فتنه دشمن نبوده و ما تاکنون چندین مرحله از این فتنه ها را گذرانده ایم و در مواجهه با فتنه اخیر شاهد بیداری، بصیرت و دلسوزی مردم بودیم و این امر نشان می دهد مردم ما هر سال فهم شان در برابر فتنه بیشتر شده و جوانمردی و  غیرت شان هم بیشتر شده است و مردم ما باردیگر درایت و بصیرت خود را در برابر فتنه نشان دادند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به عضویت ایران در شانگهای اشاره و اظهار کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای دشمنان را بسیار عصبانی کرد زیرا این مهم اقتدار ایران اسلامی را نشان داد و نقشه های دشمنان برای به انزا کشیدن جمهوری اسلامی را خنثی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت تقوا در ابعاد مختلف زندگی گفت: تقوا امری مهم و مورد سفارش در دین اسلام است و یک حرکت جمعی است بنابراین قرآن کریم در اکثر دستورهایی که برای تقوا صادر کرده به صورت جمع استفاده کرده است.

 

وی عنوان کرد: برای رسیدن به تقوا همه باید دست به دست هم دهیم تا این مهم در جامعه پیاده شود و در واقع همه باید به یکدیگر کمک کنیم تا تقوا محقق شود.

 

امام جمعه قزوین توضیح داد: خداوند متعال در سوره حجرات فرموده است مومنان با یکدیگر برادر هستند و در این برادری باید به هم احترام گذاشته و رسم برادری را به جای آوریم و آن کسی که پشت برادر خود نقشه کشیده و توطئه می کند برادر نیست بلکه دشمن است و همانند دشمن رفتار می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین حسینی تأکید کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است اگر کسی پیاده برای زیارت امام حسین قدم بردارد به ازای هر قدمی که بر می دارد یک حسنه برای او نوشته شده و یک گناه البته به جز حق الناس از او کم شده و بر درجاتش افزوده می شود.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: وقتی ما برای زیارت می رویم باید توجه داشته باشیم که با چه نیتی حرکت کرده و این حرکت ما چه میزان برای جامعه مردم و دین فایده دارد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قدم هایی که در این مسیر برداشت زمینه ساز این حرکت بزرگ شد بنابراین به اثرگذار بودن حرکت خود باید توجه کنیم.

 

وی یادآور شد: در ادامه فرمایش امام صادق (ع) آمده است وقتی انسان از زیارت اربعین بازمی گردد خداوند او را معمولی ندیده و می فرماید از این پس شما حزب الله و حزب رسول الله و اهل بیت محسوب شده و نه جهنم تو را می بیند و تو جهنم را می بینی و در واقع جهنم بر زائر امام حسین حرام است.

 

امام جمعه قزوین در پایان ارتحال پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت.

 

کد خبر 1218186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha