تحصیل علم و افتخار آفرینی در این حوزه برای دانش آموزان در سایه جانفشانی شهدا

حجت الاسلام قریشی گفت: عرصه تحصیل علم و افتخار آفرینی در این حوزه برای دانش آموزان در سایه جانفشانی شهدا آماده است و باید تلاش مضاعفی کنند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «حجت الاسلام سید مهدی قریشی»، امروز، (۲ مهرماه) در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه عاطفه ارومیه با گرامیداشت یاد وخاطره رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود:عرصه تحصیل علم و افتخار آفرینی در این حوزه برای دانش آموزان در سایه جانفشانی شهدا آماده است و باید تلاش مضاعفی کنند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حق شهدای بزرگوار و رزمندگانی که هشت سال در دوران دفاع مقدس همه سختی‌ها را به جان خریدند تا امنیت و آرمش را فراهم کنند، بسیار زیاد است و نباید فراموش کنیم راه آنان چراغ هدایت برای مسیری است که همه ما در پیش داریم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت و علم آموزی در فرهنگ و نظام اسلامی ما از جایگاه خاصی برخوردار بوده،  افزود: خداوند در قرآن کریم به نوشتن و قلم و وسیله‌ای که انسان با آن علم‌ می‌آموزد، قسم یاد کرده که نشان از جایگاه علم اندوزی است.

این مسئول ادامه داد:  هیچ مکتبی را نمی‌توان پیدا کرد که به مساله یاد گرفتن به اندازه‌ای که دین مبین اسلام اهمیت داده، ارزش قائل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: هم اکنون که عرصه تحصیل علم و افتخار آفرینی در این حوزه برای دانش آموزان در سایه جانفشانی شهدا آماده است و باید تلاش مضاعفی کنند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

گفتنی است؛ در این آیین با حضور مسوولان استانی، دانش آموزان و اولیا، زنگ آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین در هنرستان دخترانه عاطفه ارومیه نواخته شد.

کد خبر 1218366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha