آغاز سال تحصیلی ۱۶ هزار دانش‌آموز/ زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس نواخته شد

همزمان با آغازین روز از آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس صومعه‌سرا نواخته شد.

خبرگزاری شبستان از گیلان - مائده فلاحتکارضیابری:

سال تحصیلی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ با شعار «مهری با نشاط با رویکرد اسلامی، تحول آفرین و دانش بنیان» با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه دوره متوسطه اول شاهد شهید صدیقی برگزار شد. در این مراسم که با حضور پدر شهید رضاعربانی مستقیم، «سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، «محمد اسحاقی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، «مهدی صفاتی» فرماندار صومعه‌سرا، «حسین بالو» مدیر اموزش و پرورش صومعه‌سرا و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، دانش آموزان شهرستان صومعه‌سرا سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

 

در این راستا خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا گفت‌وگویی را با مسئولان انجام داده که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

 

«سیدکاظم دلخوش» در این آیین با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهارکرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای ما آزادی و سربلندی آوردند، کشور چهار هزار و ۹۰۰ معلم شهید و ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: رزمندگان اسلام برای حفظ انقلاب، عزت و عظمت آفریدند و امنیت و آرامش امروز کشور ما مدیون خون شهدا و رزمندگان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه رسالت معلمان رسالت انبیاء است و این قشر نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند گفت: انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان نیازمند برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه است.

 

 

«حسین بالو» با تبریک آغار سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال جدید تحصیلی از معلمان فرهیخته که بدون تردید عصاره‌ی بزرگ تعلیم و تربیت هستند و دانایی محوری و خردورزی در کلام و رفتارشان جاری و ساری است، صمیمانه می‌خواهم؛ در تربیت نسلی عالم، خلّاق، فکور، مومن و متعهد به ارزش‌های دینی و ملی و واجد روحیه انقلابی دلسوزانه بکوشند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: از فرزندان عزیزمان انتظار داریم با توکل به خداوند و اعتماد به نفس و با تلاش و جدیت، در فراگیری علم و دانش کوشا باشند تا با سعادت و موفقیت  به سوی آینده‌ای درخشان گام بردارند.

 

وی گفت: امید است اولیای محترم دانش‌آموزان نیز در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان خود یاری‌گر مدیران، معلمان و عوامل اجرایی مدارس باشند تا آینده‌سازان این خاک پرگهر در ظل عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عج)، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازند.

 

بالو تصریح کرد: رسیدن به مراتبی از حیات طیبه که مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مقام معظم رهبری است، همواره نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: مهمترین هدف آموزش و پرورش، تربیت جوانان ساعی و متعهد است به طوریکه به انقلاب خود ببالند.

 

گفتنی است؛ امسال 16 هزار دانش آموز مقاطع مختلف در 158  واحد آموزشی سال تحصیلی را آغاز کردند. 

 

کد خبر 1218368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha