سعادتمندی در گرو تأسی از اهل بیت(ع)؛ اخلاق و جوانمردی از ویژگی‌های  پیامبر است

حجت‌الاسلام روحانی عفو و گذشت، اخلاق و جوانمردی را از ویژگی‌های برتر پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: سعادتمندی دنیوی و اخروی با تأسی بر اهل بیت(ع) میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» شامگاه یکشنبه( ۳ مهر) در روستای ماه سایه رودسر و به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: در کل قرآن دو آیه داریم که در آن خداوند می‌فرماید دو پیغمبر یعنی ابراهیم خلیل الله و حضرت محمد(ص) برای شما الگوست.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: به فرموده امام صادق(ع) سنگینی و داغی که در رحلت پیغمبر اکرم (ص ) بر قلب حضرت فاطمه زهرا (س) نشست آنقدر سنگین است که اندازه و اوج آن را کسی جز خداوند متعال نمی‌داند.

 

روحانی عنوان کرد: ویژگی‌های که پیامبر اعظم(ص) و حضرت ابراهیم خلیل الله دارند دو بخش است که بخشی شخصی است که منحصر به خودشان است و نمیتوان از آن الگوبرداری کرد اما ویژگی‌هایی اجتماعی دارند که می‌توانیم از آن الگوبرداری کرده دو در زندگی پیاده کرد.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با ۲۸ نسل به حضرت ابراهیم خلیل الله می‌رسند اضافه کرد: عفو و گذشت، اخلاق و جوانمردی حضرت محمد (صل الله تعالی علیه) از ویژگی‌های برتر اجتماعی حضرت است که می‌توانیم آن را چراغ راه خود در زندگی قرار داده و به سعادت برسیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ائمه اطهار (ع)، امام حسن مجتبی و امام حسن عسکری(ع) را هم سرشار از ویژگی‌های اجتماعی برجسته خواند و خاطرنشان کرد: جا دارد امروز عهد کنیم با پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) که اخلاق مان را در خانه، جامعه و با همسایه خوب کنیم و به تأسی از اهل بیت عصمت و طهارت حتی جواب بدی‌ها را با خوبی بدهیم.

کد خبر 1218710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha