مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با خانواده شهیدمحمد حسن دخت هاشمی دیدار کرد

به مناسبت هفته دفاع مقدس مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با حضور در منزل شهید محمد حسن دخت هاشمی با خانواده این شهید دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، به مناسبت هفته دفاع مقدس مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با خانواده های شهدا دیدار می کند.

 

به همین منظور در سفر به شهرستان ایجرود با حضور در مزار شهدا ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت.

 

همچنین با حضور در منزل شهید محمد حسن دخت هاشمی  ضمن تفقد و دلجویی با مادر این شهید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید شد و لوح سپاسی به مادر این شهید تقدیم شد.

محمدحسن دخت هاشمی فرزند آدشیرین در روستای زرین آباد زنجان در یک خانواده کم درآمد متولد گردید. وی با بینش و آگاهی که در رابطه با ستم ها وجورهای رژیم طاغوتی پهلوی داشت عکس و نوارهای امام خمینی را گردآوری می‌کرد.

 

این شهید با عشق و علاقه تمام در متن انقلاب بود تا اینکه در 19 بهمن سال 57 به تهران عزم سفر کرد. خانواده‌اش مدت دو هفته هیچگونه خبری ازوی به دست نیاورند و بلاخره بعد از جستجوی فراوان عکس شیر خوردنش را از بهشت زهرا یافته بودند.

 

آری شهید دخت هاشمی در اواخر پیروزی دین خود را به اسلام و ایران ادا نمود. و در مبارزه با گارد رژیم طاغوتی پهلوی در میدان امام حسین علیه سلام در 21 بهمن سال 57 شربت شهادت نوشید.

 

کد خبر 1219486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha