دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد

سردار کارگر با بیان این که دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد؛ گفت: دانشنامه دفاع مقدس اگر مرجع، محکم، قوی، مستند و بی تعارف باشد به شبهات پاسخ می دهد البته گاهی این شبهات مربوط به مردم نیست بلکه خود بیان کنندگان آن را به مردم نسبت می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، سردار «بهمن کارگر» امروز (۷ مهر) در آیین رونمایی از نخستین جلد از دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: پیش از این تصور می کردیم نخستین سلاح‌های شیمیایی را کشورهای اروپای شرقی به صدام داده اند اما بعدها مطالعات مشخص کرد ایالات متحده آمریکا از ذخایر راهبردی خود در خاورمیانه این سلاح‌ها را در اختیار این رژیم قرار داده است.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: پادشاه سابق کشور اردن، شاه حسین، گفته بود ما واسطه آمریکا با عراق بودیم و سلاح های شیمیایی را به صدام می دادیم، همچنین اطلاعات ارتش ایران به واسطه حضور ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران طی دوره پهلوی، به راحتی در اختیار ارتش عراق قرار می‌گرفت.

 

وی با بیان اینکه در همه رده های جنگ عملیات ها با همفکری و مشورت نیروها صورت می گرفت و دفاع ما نیز در برابر هجوم صدام و متحدان جهانی اش عقلایی بود؛ گفت:مطابق اسناد بررسی شده، ۳۶ کشور دنیا به صدام به صورت مستقیم کمک کردند، شوروی یکی از ابرقدرتهای آن زمان هم‌پیمان رسمی عراق بود و آمریکایی ها نیز به آنها اطلاعات و تسلیحات می دادند با این حال دفاع مقدس با رهبری امام خمینی(ره) و مقاومت مردم مدیریت شد.

 

کارگر با بیان این که دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد افزود: وجود امام خمینی (ره) به‌ عنوان مرجع عظمای تقلید مردم در دفاع مقدس بسیار با اهمیت بود و با قدرت مدیریت و بینش آن امام راحل همه ملت برای دفاع بسیج شدند و همین مدیریت نشان دهنده جایگاه شاخص امام خمینی(ره) در رهبری ایران است.

 

وی گفت: دانشنامه دفاع مقدس اگر مرجع، محکم، قوی، مستند و بی تعارف باشد به شبهات پاسخ می دهد البته وقتی برخی می گویند مردم شبهاتی در خصوص دفاع مقدس دارند گاهی این شبهات مربوط به مردم نیست بلکه اینها شبهاتی است که خود بیان کنندگان پیدا کرده اند و آنها را به مردم نسبت می دهند.

کد خبر 1219564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha