تخصیص ۱۰۷۱ میلیارد تومان برای تقویت سرانه های آموزشی استان البرز

نوری با اعلام خبر تخصیص ۱۰۷۱ میلیارد تومان برای تقویت سرانه های آموزشی استان البرز گفت: هزار کلاس درس از طریق فروش املاک مازاد آموزش و پرورش راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « یوسف نوری» طی نشست شورای آموزش و پرورش استان استان البرز که پنجشنبه ۷ مهر برپا شد گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به البرز تخصیص بودجه مورد نیاز این استان در حوزه آموزش و پرورش است. 

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: رشد مهاجرت های داخلی و خارجی یکی از عوامل عقب ماندگی سرانه های آموزشی در این استان تلقی می شود که متناسب با اهمیت تقویت و رفع این مشکل، ۱۰۷۱ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به البرز به منظور تقویت سرانه های آموزشی در نظر گرفته شده است. 

 

وی با اشاره به راه اندازی هزار کلاس درس از فروش املاک مازادآموزش و پرورش اظهار کرد: تقویت سرانه های آموزشی استان البرز زمینه پویایی استان را فراهم می کند. 

 

 

آغاز به کار ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان البرز

 

نوری در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: ساخت و راه اندازی یکصد مدرسه در سطح استان آغاز شده که این مهم همراهی استاندار و خیران نیکوکار مدرسه ساز را با هدف تأمین زمین مناسب می طلبد. 

 

استاندار با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی در تمام استان ها، تعهدات اجتماعی نسبت به ساخت مدارس دارند عنوان کرد: مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی در مسیر رشد سرانه های آموزش و پرورش اهمیت جدی دارند.

 

وی با در نظر گرفتن ضرورت عملیاتی ساختن همکاری واحدهای تولیدی و خیران مدرسه ساز مظرح کرد: ظرفیت های فراوان قابل توجهی در حوزه صنعت استان البرز وجود دارد که از این ظرفیت ها برای برپایی اردوهای آموزشی با رویکرد اشتغال محور ویژه دانش آموزان می توان استفاده کرد. 

 

به گفته وی، سرانه تعریف شده برای هر فرد در استان البرز ۸ و سه دهم متر باشد که این استان از این سرانه تفاوت زیادی دارد؛ با تدابیر و تخصیص اعتبار لازم اعتبارها و تحقق برنامه های معین شده، ۲ هزار واحد کلاس درسی به استان البرز افزوده می شود.

 

وزیر آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین عوامل در عقب ماندگی سرانه آموزش و پرورش استان البرز همین رشد مهاجرت های بی رویه است که در این خصوص نیز تدابیری اعمال می شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1219650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha