نقش مساجد در باز کردن گره های فرهنگی کشور/ استقبال ۱۵ هزار نفر از مسابقات قرآنی مدهامتان

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اهمیت همراهی و کمک حوزه انقلابی در عرصه فعالیت های مسجدی گفت: بدون شک برای باز کردن بسیاری از گره ها که در حوزه فرهنگی داریم مساجد می توانند نقش موثرتری را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام و المسلمين خداداده، امروز(شنبه ۹ مهرماه) در ديدار مسئولان و اعضای ستاد برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، با آيت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ما روحانيت و حوزه هاي علميه را رکن و محور اصلي کار خود مي دانيم و معتقديم با هم افزايي و تعامل بيش از پيش با ائمه جماعات مي‌توانيم رويدادهاي جديدي را رقم بزنيم.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کانون های مساجد نقش دستیاری فرهنگی را برای امام جماعت مسجد ایفا می کنند تصریح کرد: کانون های مساجد خود را زیر مجموعه امام جماعت دانسته و تحت تربیت و اشراف ایشان فعالیت می کنند تا حضور جوانان و نوجوانان در مسجد پررنگ تر شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به اهمیت همراهی و کمک حوزه انقلابی و طلاب انقلابی در عرصه بسیار مهم مسجد گفت:  قطعا این حمایت و همراهی برای ادامه کار و پیشرفت کار بسیار حائز اهمیت است و بدون شک برای باز کردن بسیاری از گره ها که در حوزه فرهنگی داریم  مساجد می توانند نقش موثرتری را ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه این پایگاه توحیدی در راستای تربیت نسل مؤمن و انقلابی کارکرد مؤثری دارد گفت:ما به دنبال تحول در کانون های مساجد هستیم تا بتوانیم در راستای شکوفایی نهادهای فرهنگی گام برداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به تعداد کانون های مساجد در سطح کشورگفت: 26 هزار کانون ثبت شده در کشور داریم که حدود نیمی از آن ها در شهرها و نیمی در روستاهاست که خدمات متنوع فرهنگی و هنری و تربیتی را متولی هستند و فعالیت اختصاصی ما در مسجد است چرا که هویت کار ما با مسجد است و امیدوارم که حضور ما در مسجد یک حضور الهی باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: در آستانه مرحله پایانی و اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سطح ملی هستیم که این مسابقات از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در جوار مضجع نورانی حضرت شاهچراغ علیه السلام برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: دوره های گذشته به صورت متوالی و متناوب، استان های خراسان رضوی، خوزستان، قم مقدسه، اصفهان،زنجان، هرمزگان و غیره میزبان مرحله کشوری این مسابقات بوده اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: در این دوره  و در مرحله استانی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان شرکت کرده اند که قریب به ۱۵۰ نفر به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند.

کد خبر 1219926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha