مدیریت فکر و اندیشه دانش آموزان در فضای مجازی اهمیت اساسی دارد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت مدیریت فکر و اندیشه دانش آموزان در فضای مجازی گفت: مبلغان دینی با درک ذائقه مخاطبان خود و رعایت اصول و قواعدی که در جذب و تقویت باورهای دینی مخاطب موثر باشد می توانند زمینه رشد و مسیر تربیتی صحیح را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» با حضور در آیین افتتاحیه طرح امین که یکشنبه 10 مهر در سالن شهیدان نژادفلاح برپا شد گفت: تربیت یکی از شاخص های دین و مذهب تشیع است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مبلغان دینی با آگاهی از جایگاه سخن باید متوجه باشند که تأثیر کلام آنان تا چه اندازه مهم است چرا که کلان می تواند انسانی را کافر و یا مومنی را کافر کند.

 

وی با اشاره به اهمیت آگاهی به مسیر تربیتی صحیح و روشن اظهار کرد: مبلغان دینی با درک ذائقه مخاطبان خود و رعایت اصول و قواعدی که در جذب و تقویت باورهای دینی مخاطب موثر باشد می توانند زمینه رشد و مسیر تربیتی صحیح را فراهم کنند.

 

وی توضیح داد: مدیران، معاونان پرورشی مدارس امین و دیگر مبلغان دینی نخستین کاری که مورد نظر باید قرار دهند، ذائقه یابی است تا به این واسطه با رعایت حدود دین، ظاهری متناسب و پذیرای مخاطبان داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مبلغان دینی نباید تحکم و سخت گیری داشته باشند و یا از مثال های ساده برای تبیین معارف استفاده کنند، باید با در نظر گرفتن برنامه های تشکیلاتی که زمینه انس و الفت را ایجاد می کند، برنامه های خود را هدفمند کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه مربیان نسبت به نقش فضای مجازی در اذهان مخاطبان بیان کرد: مربیان طرح امین استان البرز هدایت فکر و اندیشه دانش آموزان را در فضای مجازی مدیریت کنند.

 

امام جمعه کرج تصریح کرد: هجمه هایی که امروز به جوانان و نوجوانان به واسطه فضای مجازی وارد می شود به واسطه مبلغان دینی پاسخ داده می شود.

 

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و ضرورت جهاد تبیین عنوان کرد: مبلغان طرح امین پیوسته یادگیری و مطالعه را در دستور کاری خود قرار دهند چرا که اسلام شناس خوبی بودن، آشنا بودن با انحراف ها ، زمان شناسی و دشمن شناسی، جریان شناسی لازمه یک مربی و مبلغ موفق است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: سرمایه کردن در آموزش و پرورش سود است این سخن رهبرمعظم انقلاب است که متناسب با این فرمایش می توان انتظار داشت که بسیاری از مشکلات اقتصادی به واسطه این سرمایه گذاری مرتفع شود.

 

 

کد خبر 1220077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha