دشمن با ایجاد فتنه به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است/ برای نجات از فتنه ها به قرآن رجوع کنیم

حجت الاسلام کاظم لو گفت: ما فتنه اخیر را که در زاهدان اتفاق افتاده و دشمنان به این نتیجه رسیدند میان اهل سنت و تشیع تفرقه و نزاع ایجاد کنند را محکوم کرده و از همه علما و حوزویان اهل تسنن و تشیع می خواهیم در برابر دشمن مشترک با بصیرت بیشتری عمل کنند.

حجت الاسلام «رضا کاظم لو» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: تنها راه نجات از فتنه مراجعه به قرآن کریم است، فتنه همیشه بوده فقط گاهی بروز و ظهور آن کمتر و گاهی بیشتر می شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: یکی از وظایف مهم مردم این است در فتنه ها وقتی حق بر آنها مشتبه می شود به قرآن کریم و کسانی که اهل قرآن هستند و کسانی که معنا و تفسیر قرآن را می فهمند، رجوع کنند و همچنین می توانند به کسانی مراجعه داشته باشند که برای کشور دلسوز هستند.

 

وی عنوان کرد: اگر در فتنه ها چنین رجوعی داشته و دید خود را از فضای مجازی و فضایی که در دست دیگران است کوتاه کنیم، در مسئله فتنه گرفتار نمی شویم، ما مقداری در این خصوص کوتاهی کرده و به دین، قرآن، علما و دلسوزان این کشور مراجعه نداشته و بیشتر به فضای مجازی رجوع داشتیم و نتیجه این شده هر روز در شکلی این فتنه خود را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به اتفاقات اخیر در زاهدان تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند که  در مرکز کشور نتوانستند به نتیجه برسند، می خواهند نقشه شان را در سیستان و بلوچستان پیاده کنند، بنابراین همه باید بصیرت داشته و احتیاط در عمل داشته باشند.

 

وی در ادامه به نقش حوزه علمیه در روشنگری و جهاد تبیین در هنگام وقوع فتنه اشاره و اظهار کرد: کار اصلی و نخستین وظیفه حوزه علمیه تبیین است و لازمه تبیین هم آگاهی و بصیرت است بنابراین مسئولان باید حوزه های علمیه را محرم بدانند و اسرار و مشکلات احتمالی را به بزرگان حوزه و حوزیان بگویند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطر نشان کرد: حوزویان هم وظیفه دارند در هر جایگاهی که هستند و حتی اگر یک نفر مخاطب دارند، جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهد.

 

وی یادآور شد: ما فتنه اخیر را که در زاهدان اتفاق افتاده و دشمنان به این نتیجه رسیدند میان اهل سنت و تشیع فاصله انداخته و نزاع  ایجاد کنند را محکوم کرده و از همه علما و حوزویان چه اهل تسنن و چه تشیع می خواهیم در برابر دشمن مشترک با بصیرت بیشتری عمل کنند.

 

کد خبر 1220107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha