عملکرد مرغداری ها و کشتارگاه ها، تحت نظارت دستگاه های متولی

رضوی گفت: عملکرد مرغداری ها و کشتارگاه های خرسان جنوبی، تحت کنترل و نظارت دستگاه های نظارتی و حوزه های متولی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۱۰ مهر) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، به سیاست های دولت در بحث آزادسازی چهار قلم کالای اساسی اشاره و اظهارکرد: مرغ از جمله این کالاهای اساسی است لذا نحوه تولید، کشتار و توزیع آن به صورت کامل تحت کنترل دستگاه های متولی است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دامپزشکی، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، وظیفه نظارت بر روند تولید و عرضه مرغ را به عهده دارند.

 

وی با اشاره به نقش ستاد تنظیم بازار در کنترل بازار، گفت: از ابتدای سال تاکنون 28 کارگروه و کمیته تخصصی ذیل کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شده است.

 

اشرفی از اهتمام دستگاه ها در اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار و کمیته های ذیل آن گفت و متذکر شد: از مصوبات یکی از کمیته تخصصی کارگروه، تعریف ساز و کار برای موضوع تولید و عرضه مرغ است.

 

وی تأکید کرد: بر اساس این سازو کار، فعالیت مرغداری ها از جوجه ریزی تا زمان تحویل مرغ به کشتارگاه ها کاملاً رصد می شوند.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی از رتبه استان در بحث تولید مرغ گفت و خاطرنشان کرد: با توجه به کشش بازار سیستان و بلوچستان و کرمان، مرغ مازاد خراسان جنوبی به این دو استان ارسال می شود.

 

اشرفی با اشاره به کمبود زیرساخت ها در این زمینه گفت و متذکر شد: کمبود واحدهای کشتارگاهی و بسته بندی از جمله مهمترین مشکلات صنعت مرغ استان است.

 

 

 

کد خبر 1220159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha