همایش استانی «یاوران وقف» به میزبانی شیروان برگزار شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: همایش استانی «یاوران وقف» امروز همزمان با نماز ظهر و عصر به میزبانی شیروان برگزار شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: همایش استانی یاوران وقف با حضور تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی روز دوشنبه یازدهم مهرماه همزمان با نماز ظهر و عصر در محل مسجد محمد رسول(ص) به میزبانی شیروان برگزار شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان ضمن گرامیداشت هفته وقف اضافه کرد: در دهه وقف که شروع آن از دوم مهرماه بود برنامه های بسیاری تدارک دیده شده بود که با توجه به تجمع اغتشاشگران لغو شد و در این هفته اقدام به برگزاری آن شد و از جمله برنامه ها نشست خبری با خبرنگاران جهت ارائه گزارش عملکرد یکساله، غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از موقوفات و بقاع متبرکه و غیره بود.

 

علیپور عنوان کرد: در این هفته طی بازدیدهای صورت گرفته از بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان، بسیاری از آن ها با قدمت بالا هستند که نیاز به تعمیر، تجهیز و نوسازی دارد و طی سال های اخیر اعتباراتی در این راستا ابلاغ و مصوب شده که مبلغ تخصیصی بسیار اندک بوده و روند کار امکان پذیر نبوده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین مساجد سطح شهر و روستای شیروان نیاز به تعمیر و مرمت دارد زیرا که با توجه به قدمت بالا و حوادث طبیعی از جمله بارندگی های سیل آسای چند ساله اخیر که برخی دچار خسارت شده، می طلبد تا در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد، مسجد مکان مقدس برای نمازگزاران در شبانه روز است و زیبنده نیست تا ظاهر آن فرسوده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: هر ساله خیران نیک اندیش شهرستان اقدام به وقف ملک، زمین، باغ و غیره با نیت مختلف می کنند و بیش از 70 درصد نیات موقوفات شهرستان اطعام و عزاداری امام حسین(ع) است که امیدواریم شاهد موقوفات در زمینه ازدواج، قرآنی، کمک هزینه تحصیلی و سایر مسائل روز باشیم.

کد خبر 1220425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha