استان همدان موقوفه قرآنی ندارد/ لزوم توجه واقفان به نیازهای روز جامعه

حجت الاسلام زین‌العابدینی با بیان اینکه ما موقوفه قرآنی در همدان نداریم ، گفت: متاسفانه در امور قرآنی وقف‌ نداریم که می‌طلبد واقفان خیراندیش در این زمینه ورود کنند.

 

حجت الاسلام  « حاجی رضا زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: ما موقوفه قرآنی در همدان نداریم و در حالی که این مهم از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و باید به آن توجه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه نیت واقفین برای ما موضوعیت دارد، افزود: در حال حاضر ما نیازهای روز جامعه را با مشورت صاحبنظران بررسی کرده‌ایم که باید مردم را تشویق به اجرای چنین وقف‌هایی بکنیم.

 

وی خواستار توجه نیات واقفین به مقوله ازدواج جوانان، اشتغال، تهیه دارو برای بیماران شد و افزود: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب نیز توصیه‌های فراوانی در اهمیت به سلامتی و تهیه داروهای مورد نیاز بیماران دارد

 

زین‌العابدینی با اشاره به طرح آرامش بهاری که هر ساله همزمان با عید نوروز برگزار می‌شود، یادآور شد: این طرح امسال در ۶۰ بقعه و با حضور ۴۵ مبلغ اعزامی از قم و با برپایی ۳ نمایشگاه اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: طرح ضیافت الهی که در ماه رمضان هر سال برگزار می‌شود امسال نیز در ۴۵ بقعه برگزار شد، طرح خیمه معرفت با اعزام ۳۵ مبلغ و با برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم و محفل انس با قرآن در ماه مبارک برگزار شد.

 

زین‌العابدینی اشاره‌ای به طرح تابستانی نشاط معنوی داشت و گفت: این طرح در ۲۰ بقعه با حضور ۴۰۰ دانش آموز برگزار شد، طرح بصیرت عاشورایی نیز در ۶۰ بقعه با حضور ۴۰ مبلغ برگزار شد. در کل ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ماه محرم برای طرح‌های اجرایی هزینه شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اشاره کرد: طرح مهر تحصیلی با توزیع هزار و ۱۲۰ بسته لوازم‌التحریر با ارزش ۷۰۰ میلیون تومان در بین دانش آموزان با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و کمیته امداد انجام شد.

 

زین‌العابدینی با اشاره به طرح مهر تندرستی بیان کرد: این طرح که کمک به درمان بیماران خاص است طی یک سال گذشته ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی یادآور شد: طرح دیگری هر ساله در این اداره با عنوان «زائران حرم رضوی» اجرا می‌شود که مخصوص زائران اولی است در سال‌جاری ۳۰ نفر از اعضای کا‌در درمان و مدافعان سلامت به منظور تشکر از آنها به مشهد مقدس اعزام شدند. در طرح زائران حرم حسینی نیز ۳۰ نفر از همدان به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

کد خبر 1220432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha