بیش از ۲۲۰ موقوفه قرآنی در کشور شناسایی و به ثبت رسیده است

مجیدی مهر با اشاره به اینکه بیش از ۲۲۰ موقوفه در کشور شناسایی شده گفت: این موقوفات یک ظرفیت عظیم را در اختیار کشور قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «حمید مجیدی مهر» در اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (مرحله استانی) و تقدیر از واقفین خیراندیش، نفرات برتر مسابقات قرآن کریم و اصحاب رسانه در فرهنگسرای شهر اراک گفت: وقف کار بسیار ارزشمندی است و اگر اوقاف در نشر معارف دینی به خود می بالد به برکت نفس های حق واقفین خیر اندیش است.


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه واقفانی هستند که چند دهه از وفات آنها می گذرد، اضافه کرد: آثار و برکات کار خیر این عزیزان همواره بعد از گذشت سال ها در جامعه ساری و جاری است.


وی با اشاره به اینکه بیش از 220 موقوفه در کشور توسط اوقاف شناسایی شده است، ادامه داد: این یک ظرفیت عظیمی در اختیار کشور قرار داده که باید به بهترین شکل از آن بهره بگیریم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 75 درصد کل این موقوفات کشور به عزاداری سید و سالار شهیدان اختصاص دارد، اظهار کرد: 1/9 درصد از آن نیز موقوفات قرآنی هستند که از این تعداد 60 درصد آن ها قید زمان و مکان دارند.

 

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نیات واقفین خیر اندیش و اهمیت عمل به آن اشاره کرد و ادامه داد: امروز واقفینی داریم که اموال خود را در راه نشر معارف قرآنی و اهل بیت( علیهم السلام) در فضای مجازی صرف کرده اند.

 

مجیدی مهر در ادامه به بیانات رهبر انقلا در خصوص اهمیت و تاثیر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در وقایع اخیر نقش و تاثیر فضای مجازی را به وضوح دیدیم و متوجه تاثیر آن در امور شدیم.

 

وی با بیان اینکه امروز گروه های ضد انقلاب سلاح خود را به زمین گذاشته و با بهره گیری از فضای مجازی وارد جنگ فرهنگی شده اند، گفت: جامعه قرآنی و مذهبی و متدین ما نیز باید در راستای دفاع از ارزش های اسلامی، انقلابی و اعتقادی وارد عمل شوند و از این فضا بهره بگیرند.

 

مجیدی مهر با تاکید بر اینکه ظرفیت قرآنی ظرفیت عظیمی است، ادامه داد: ما باید پایگاه های مردمی معتمد ایجاد کنیم و مردم جامعه قرآنی و مذهبی را در کنار خود و هم راستا با خود بدانند.


وی اذعان کرد: جامعه قرآنی ما چهره های مطرح و سلبریتی های دینی هستند و وظیفه سنگینی بر عهده دارند و می تواند بسیار موثر باشند.

 

مجیدی مهر همچنین به ایجاد وقف مشارکتی اشاره کرد و گفت: وقف مشارکتی یکی از اقداماتی است که برای راحتی خیرین و نیکوکاران در نظر گرفته شده است و دیگر لازم نیست که واقف مال و اموال زیادی داشته و آن را وقف کند همه می توانند در این کار خیر حتی با مبلغ کمی پول در یک وقف دسته جمعی شرکت کند.

کد خبر 1220581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha