جوانگرایی، ماندگاری و اثرگذاری فعالیت از مهمترین سیاست های کنگره شهدای استان است

سردار کریمی گفت: جوان گرایی، ماندگاری و اثر گذاری فعالیت ها از مهمترین سیاست های کنگره نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار «محسن کریمی» با اشاره به سالروز برگزاری کنگره ملی نقش امام  خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: بحمدالله با تلاش و همدلی و همکاری مجموعه استان کنگره وزین و ارزشمندی برگزار شد و آثار و برکاتی را در استان مرکزی داشته است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی نمایشگاهی از ظرفیت ها و توانمندی های عظیم مردم و جوانان غیرتمند دیار آفتاب است، افزود: راه اندازی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه یازدهم مهر ماه و سالروز برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و ایام دیدار اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان با مقام معظم رهبری است، ادامه داد: این روزها از این جهت روزهای مهمی هستند که باید عملکرد خود را در خصوص تحقق بیانات مهم مقام معظم رهبری ارزیابی کنیم.

 

این مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب باید در همه ابعاد عملیاتی شود، اظهار کرد: کنگره شهدا یک جریان ارزشی است که برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به مردم در ابعاد مختلف با قوت با محوریت مردم و خصوصا جوانان نقش آفرینی می کند.

 

ارائه هزاران خدمت به ولی نعمتان انقلاب به برکت کنگره شهدا

سردار کریمی با بیان اینکه کنگره شهدای استان با ۷ رویکرد مهم از جمله محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی، عمرانی و حمایتی پایه گذاری شد است، اظهار کرد: با محوریت این رویکردها هزاران خدمت به مردم و ولی نعمتان انقلاب ارائه شده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی بحمدالله در برگزاری کنگره خوش درخشید و موفق بود، گفت: با مشارکت همه جانبه و به ویژه حضور مردم و جوانان با انگیزه در تحقق رویکردهای کنگره ۱۰۰ درصد موفق بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت ۳ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره، همه رویکردها به نهضت تبدیل شده اند، خاطر نشان کرد: صدها دستاورد و زیرساخت مهم در این راستا ماندگار شده است.

 

اجرای طرح هر پروژه یک شهید هر خدمت به نام یک شهید در استان

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به نامگذاری پروژه ها و فعالیت های انجام شده در راستای کنگره شهدا به نام و یاد شهدا اشاره کرد و گفت: طرحی با عنوان «هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام شهید» در راستای نهادینه سازی فعالیت های انجام شد که این طرح از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه محرومیت زدایی است.

 

سردار کریمی خاطر نشان کرد: روزانه در سطح استان به همت بسیج، سپاه و سایر دستگاه های عضو ستاد کنگره شهدای استان خدمات وسیع و گسترده ای به نام و یاد شهدا به مردم ارائه می شود.

 

این مقام ارشد استان در ادامه به کاهش آسیب های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ های ارزشی در استان مرکزی به برکت کنگره امام و شهدا اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی بحث کاهش آسیب های اجتماعی و پای کار آمدن جوانان در برنامه های فرهنگی بوده است.

 

این مقام مسئول فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ نجات بخش و متعالی دانست و اضافه کرد: هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم و در جامعه به عنوان فرهنگ نهادینه شده شاهد برکات آن بودیم.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه نجات جامعه است

سردار کریمی راه نجات جامعه از فرهنگ های شیطانی غربی را ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و اهمیت به گنج گران بهای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: بحمدالله جوانان ایران اسلامی جوانانی آگاه، ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور هستند و با تاسی به نام و یاد شهدا در عرصه پیشرفت و شکوفایی گام برمی دارند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مردمی بودن، جوانگرایی، توجه به ماندگاری و اثرگذاری فعالیت ها و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های استان از مهمترین سیاست های ستاد کنگره شهدای استان است و امروز همچنان ساختار و سازمان کنگره که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده ها هیئت اندیشه ورز تشکیل شده با قوت گام دوم را دنبال و در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری نقش آفرینی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه معمار کبیر انقلاب، بزرگ مردی از دیار آفتاب هستند، گفت: توجه به سیره، زندگی، نقش و مدیریت حضرت امام‌خمینی(ره) که از افتخارات و گنجینه های ارزشمند استان مرکزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند مهمترین اولویت ستاد کنگره در گام دوم است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ایجاد روحیه خودباوری و انگیزه برای انجام اقدامات بزرگ را از دیگر برکات کنگره شهدای استان دانست و بیان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی با بهره گیری از ظرفیت عظیم جوانان و نخبگان استان فعالیت های گسترده ای را در بخش های مختلف تولید و خودکفایی انجام داده است.

 

مشارکت بیش از 3 هزار فعال فرهکی و اجتماعی در کنگره شهدا

سردار کریمی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی در کنگره شهدا نقش آفرینی و خدمت می کنند، گفت: این عزیزان در جریان برگزاری کنگره باور ما می توانیم‌ را درک کردند و امروز دست به کارهای بزرگ و ارزشمندی در بخش های مختلف زده اند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی جهاد تبیین را محور همه فعالیت های هفت ساله کنگره شهدای استان مرکزی دانست و بیان کرد: در این راستا در حوزه مبانی انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت جریان جهاد تبیین راه اندازی شده است.

 

وی اظهار کرد: امید آفرینی را از دیگر دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی است و جهادگران و بسیجیان با فعالیت های جهادی کارهای بزرگی را انجام داده اند و امید را در دل ها زنده کرده اند.

 

این مقام مسئول به توطئه های همیشگی دشمنان بر علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز دشمن با جنگ شناختی به دنبال بن بست نمایی و نا امیدکردن مردم از آینده کشور است و این هوشیاری و آگاهی ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان را می طلبد و همچنین مسئولان نیز باید دستاوردهای عظیم انقلاب را برای مردم بازگو کنند.

 

جهاد تبیین با رویکرد امیدآفرینی، خنثی کننده توطئه های دشمنان است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و جهاد تبیین با رویکرد امیدآفرینی، خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

 

سردار کریمی ادامه داد: قرارگاه تخصصی جهاد تبیین در استان مرکزی راه اندازی شده است و در این راستا از همه ظرفیت ها، توانمندی ها و تجربیات استفاده خواهد شد.

 

 

وی کنگره شهدای استان را راهی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا دانست و بیان کرد: دوران دفاع مقدس دوران بسیار ارزشمندی برای ملت ایران است و باید این مهم به نسل جوان و نوجوان شناسانده شود.

 

این مقام ارشد استان پیشرفت و حرکت کشور را در گرو تقویت جریان ارزشی ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی آغازی بر بهره گرفتن از اقیانوس عظیم فرهنگ ایثار و شهادت و سیره ارزشمند شهدا است و امروز همه وظیفه داریم در این جریان ارزشی به سهم  و توان خود نقش آفرینی کنیم

.

کد خبر 1220621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha