کویت میزبان یازدهمین مسابقه بین المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم

یازدهمین دوره مسابقه بین المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم در ماه جاری در کویت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجریده، فهد الجنفاوی، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی و معاون امور بخش های مطالعات اسلامی و قرآن کریم گفت: وزارت اوقاف کویت مسئولیت برگزاری یازدهمین دوره جایزه بین المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم امسال را برعهده دارد.

الجنفاوی گفت:کمیته عالی آغاز یازدهمین دوره این مسابقه را 20 مهر 1401 مطابق با 12 اکتبر 2022 میلادی تعیین کرد. این کمیته پس از انجام آخرین مرحله در همه رشته های این مسابقه یعنی حفظ قرآن کریم با قرائت ده گانه، زمان آغاز مسابقه را اعلام کرد. این رشته در این مسابقه از سایر مسابقات بین المللی دیگر متمایز است. حفظ قرآن کریم،تلاوت، انتخاب بهترین صوت در قرائت، خردسالان ترین حافظان حفظ کامل قرآن از جمله این رشته های این مسابقه است.

 

وی افزود: جایزه بین المللی کویت برای تمایز در همه جنبه های فنی و فناوری به خصوص قران کریم تلاش می کند. کشور کویت توجه ویژه ای به نظارت بر امور قرآن کریم در همه سطوح دارد. برگزاری این مسابقه بهترین دلیل بر حمایت از حفظ قرآن و تشویق و تجلیل حافظان است.

الجنفاوی گفت: این مسابقه در طول 10 سال گذشته دستاوردهای متعددی به دست آورده است که به بهترین مسابقه بین المللی در میان همتایان خود تبدیل شده است.

کد خبر 1220730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha