برگزاری آیین سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در بقاع  شاخص استان همدان

حجت الاسلام حسبنی گفت: آیین عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی»  در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: آیین های سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) از شب گذشته با حضور دوستداران آن حضرت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان  و امروز نیز با حضور گسترده مردم در این اماکن متبرکه برگزار شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیربه استان همدان خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور به مناسبت  فرا رسیدن هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت یازدهمین نور آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع)، بقاع متبرکه استان همدان غرق در ماتم و عزا شد.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان تصریح کرد: مبلغان اعزامی برنامه های تبلیغی، فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس با محوریت سخنرانی و بیان ویژگی های اخلاقی امام یازدهم، بر پیروی از سیره آن امام بزرگوار تاکید کردند.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در برخی مناطق استان هم واقفان نذورات خود را در قالب غذای بسته بندی شده در بین نیازمندان در محله های کم درآمد و فقیرنشین شهرهای مختلف رساندند.

وی از برگزاری جشن بزرگ ولایت امام زمان(عج) در امامزاده شاهزاده حسین واقع در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان در صبح روز پنجشنبه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع)، فرزند ایشان حضرت مهدی(عج) برای رهبری و هدایت مسلمانان برگزیده شد برگزاری جشن‌های به امامت رسیدن امام زمان(عج) از نهم ربیع الاول پیش بینی شده است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان تصریح کرد: در شرایط کنونی، ترویج سیره چهارده معصوم(ع) در جامعه از عوامل مهم و تاثیرگذار برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ اهل بیت(ع) است. 

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

کد خبر 1220966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha