​ضرورت راه‌اندازی گفتمان های بصیرتی در مساجد/ دچار فقر سواد رسانه‌ای هستیم

ستوده ضمن تاکید بر ضرورت راه‌اندازی بحث‌های بصیرتی در مساجد و فعال کردن کانون‌های فرهنگی گفت: به شدت در گیلان دچار فقر سواد رسانه‌ای هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سجاد ستوده» امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ مهرماه) در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در رشت اظهار داشت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم اتفاقات اخیر چهار تفاوت با اتفاقات سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ دارد.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان مهمترین وجه اختلاف حوادث سال‌های اخیر با اغتشاشات امسال را وجه رسانه‌ای آن ذکر کرد و از بازنمایی چند ده برابری اتفاقات خرد در کف میدان از حوزه رسانه سخن گفت و عنوان کرد: اتفاقات اخیر چه در گستره جمعیت و چه در گستره‌ درگیری حتی از اغتشاشات سال ۹۶ هم کوچکتر بوده است اما بازنمایی آن در سطح افکار عمومی دنیا چندین برابر است.

 

وی حضور جدی رسانه‌های بین‌المللی در اغتشاشات و تبدیل خبرهای آن به خبر اول دنیا را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رسانه‌های معروف و مکتوب خارجی نظیر گاردین در طول روزهای روز اخیر نزدیک به ۹ هزار مقاله و یادداشت تخصصی در حوزه حقوق زن و بحث حجاب به نگارش درآورده‌اند.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان ایجاد اختلال در نظام تصمیم‌گیری مردم را توطئه دشمن علیه جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: همه کسانی که در اتفاقات اخیر درگیر هستند در حوزه هویتی، کنش روزمره و وجه سبک زندگی دچار مشکلاتی بوده و معتقد به مبانی دینی و ملی نیستند.

 

ستوده ابزار تبلیغ در سبک زندگی جامعه امروزی ایران را رسانه دانست و اذعان کرد: امروز جنگ اصلی جنگ شناختی است و ابراز این جنگ، رسانه و فضای مجازی محسوب می‌شود. 

 

وی اذعان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد شعار اغتشاشات امسال برگرفته از یکی از فیلمهای هالیوودی است و حتی نحوه ضرب و شتم ماموران پلیس که در هر کشوری خط قرمز آن کشور محسوب می‌شود هم برگرفته از بازی‌های رایانه‌ای بوده است. 

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حوزه رسانه دچار مارپیچ سکوت شده‌ایم ابراز داشت: بسیاری از فعالان رسانه و فضای مجازی استان گیلان در این ایام سکوت کردند و حتی وقتی شخصا با آنان تماس می‌گرفتیم تا موضع بگیرنددر سردرگمی بودند.

 

ستوده با بیان اینکه ما به شدت دچار فقر سواد رسانه‌ای هستیم ابراز داشت: راهکار مقابله با رسانه مدرن فقط و فقط سواد رسانه‌ای است که باید در جامعه ما توسعه داده شود.

 

وی گیلان را بعد از تهران دومین استان کشور در کنش و استفاده از ابزارهای فضای مجازی ذکر کرد و متذکر شد: متاسفانه متولیان حوزه فرهنگی ما هنوز دغدغه افزایش سواد رسانه‌ای ندارند.

 

ستوده ورود نماینده ولی فقیه را برای بسترسازی افزایش سواد رسانه‌ای خواستار شد و خاطرنشان کرد: در کنار دشمن شناسی کف میدان نیاز داریم وضعیت خودمان و وضعیت مساجد مان را هم مورد بررسی قرار دهیم و جبهه انقلاب و حزب‌اللهی‌ها باید در حوزه بحث‌های بصیرتی در مساجد ورود کنند. باید بسیج، کانون‌های فرهنگی و مساجد را احیا کنند تا فعال شوند.

کد خبر 1221204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha