لزوم تبادل بین نسلی در صفوف نماز جمعه

آیت الله دژکام گفت: نماز جمعه محیطی برای ارتباط با خداوند متعال است و همه به احترام امام زمان (عج) در آن شرکت دارند و باید تبادل بین نسلی را در صفوف نماز تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» امروز جمعه (15 مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امروز شاهد تلاش دشمنان اسلام هستیم تا کشور اسلامی ما را به هم بریزند و دشمنی کفار با مسلمانان سابقه دیرینه دارد.

 

امام جمعه شیراز افزود: علت دشمنی بیشتر دشمنان این است که می بینند که اهداف انقلاب اسلامی دارد محقق می شود و دشمن بخواهد یا نخواهد باید بداند که جبهه اسلام و انقلاب اسلامی هر روز قوی تر می ‌شود.

 

وی اضافه کرد: شکست تحریم ‌های آمریکا به اعتراف خودشان مفتضحانه بوده است و گرچه تصور می کردند تحریم ها ما را فلج و نابود می کند اما موفق نشدند.

 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: دولتی بر سر کار است که با رویکرد بی اثر کردن تحریم ها اقدام می کند دشمن همچنین اخیرا دید که در ایام اربعین کاروان اهل سنت از کشور ما برای زیارت رفتند و شاهد اتحاد شیعه و سنی بودند که آنها را ناراحت کرده است.

 

وی با گرامیداشت هفته «وحدت» عنوان کرد: وحدت مسلمانان موجب خشم کفار است و برای همین تلاش می‌ کنند شاید بتوانند در گوشه و کنار کشور این وحدت را بر هم بزنند اما امت اسلامی ما روز به روز قوی تر می‌ شود و در مقابل دشمن می‌ ایستد.

 

آیت الله دژکام با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح گفت: این سخنرانی بود مایه مباهات بود مجدد دنیا را تکان داد و ایشان در رابطه با مسائل اخیر کشور نکاتی را فرمودند که همه شنیدید.

 

وی با تقدیر از نوجوانانی که امروز در نماز جمعه شرکت کردند گفت:  نماز جمعه خواندن ما حاصل تلاش نسل های قبلی ماست و باید کاری کنیم که نسل های جدید و آینده هم با نماز جمعه آشنا شوند.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: نماز جمعه محیطی برای ارتباط با خداوند متعال است و همه به احترام امام زمان (عج) در آن شرکت دارند و باید تبادل بین نسلی را در صفوف نماز تقویت کنیم.

 

وی با تبریبک هفته فراجا و تقدیر از نیروی انتظامی و عشایر ادامه داد: روز بزرگداشت حافظ را در 20 مهر هم در پیش داریم و حافظ از اینجا برای همه دنیا حرف زده است و حافظ قران بوده و یک چهره جهانی است و باید به بهترین نحو برنامه های بزرگداشت حافظ را برگزار کنیم و شناختن و ارتباط گرفتن با سخن حافظ برای جهان امروز بسیار مهم است.

کد خبر 1221378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha