ایجاد هزار و ۶۵۴ طرح اشتغال برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد

مومنی از ایجاد هزار و ۶۵۴ طرح اشتغال برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امسال هزار و ۶۵۴ طرح اشتغال برای خانواده‌های  تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای این عزیزان راهی موثر در راستای توانمند سازی آنان است، افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال برای این عزیزان کمیته امداد در بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان خود نیز مشارکت دارد.

 

 

وی ایجاد بازارچه های فروش و معرفی محصولات را از جمله این اقدامات دانست و بیان کرد: این نهاد واسطی بین تولیدات مددجویان و مصرف کنندگان می شود تا این عزیزان از تولیدات خود آگاه باشند.

 

آغاز عملیات اجرایی 702 واحد مسکن مهاجران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی مسکن را نیز یکی از مهمترین نیازهای اقشار مختلف جامعه به ویژه نیازمندان دانست و گفت: این نهاد حمایتی در حوزه مسکن نیز دو هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی را در سال‌های اخیر تحویل مددجویان داده است.

 

 

مومنی با اشاره به اینکه در مهرماه امسال نیز عملیات اجرایی ۷۰۲ واحد در شهر مهاجران آغاز شده است، ادامه داد: ظرف مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه این واحدها تحویل واجدان شرایط می‌شود.

 

 

وی همچنین به فعالیت های صندوق امداد ولایت در راستای اعطای تسهیلات به خانواده های نیازمند اشاره کرد و گفت: این صندوق یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان تسهیلات پرداخت کرده است.

 

اهدای 167 سری جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت

 

این مقام مسئول فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای مددجویان را از دیگر برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: ۱۶۷ سری جهیزیه امسال توسط کمیته امداد استان مرکزی به زوج‌های جوان تحت حمایت تحویل شده است.

 

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ضمن تقدیر از همدلی و مشارکت خیرین و نیکوکاران در فراهم کردن ازدواج آستان مددجویان تحت پوشش،  ادامه داد: ۴۰۰ زوج جوان برای تهیه جهیزیه در نوبت قرار دارند که از افراد نیکوکار در این امر خداپسندانه دعوت به مشارکت می‌شود.

 

 

بهره مندی بیش از ۱۸ هزار خانوار از حمایتهای موردی

 

مومنی در ادامه با اشاره به اینکه طی پنج ماهه امسال ۱۸ هزارو ۶۰۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از کمک‌های موردی با اعتبار بیش از ۲۸ میلیارد تومان بهره مند شده اند، گفت: کمک‌های موردی به منظور برطرف کردن مشکلات مددجویان و بر اساس نیاز خانواده‌های آنان ها پرداخت می‌شود.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم از وضعیت متقاضیان، کمک‌های موردی به افراد واجد شرایط و به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود تا آنها بتوانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.

 

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیشترین کمک‌های موردی در سرفصل تأمین هزینه‌های معیشتی، مسکن، درمانی، تحصیل، خرید لوازم ضروری زندگی، ازدواج، توانمندسازی و ایجاد اشتغال بوده است.

 

پرداخت مستمری به 46 هزار خانوار تحت حمایت

 

مومنی در ادامه با بیان اینکه ماهانه ۲۵۰ میلیار ریال به عنوان مستمری به ۴۶ هزار خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد حمایتی واریز می‌شود، گفت:  امسال ۳۸۰ میلیارد ریال برای ایتام و محسنین کمک واریز شده است.

 

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، افزود: ۱۵۰ هزار خانوار، حمایت از خانواده ایتام و محسنین  کمیته امداد استان مرکزی را برعهده دارند.

 

 

وی همچنین به فعالیت های امداد در بخش جمع آوری صدقات اشاره کرد و گفت: مردم خیر و نوع دوست استان مرکزی ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در بخش صدقات امسال کمک کردند که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

 

 

کد خبر 1221679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha