باید از ظرفیت پُست برای تقویت سیاست های مقاومتی استفاده شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید از ظرفیت پُست برای تقویت سیاست های مقاومتی استفاده شود در حالیکه هنوز استفاده حداکثری از پُست در این زمینه نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، یکشنبه(۱۷ مهر) در دیدار با مدیرکل و همکاران به مناسبت روز جهانی پست با گرامیداشت هفته وحدت؛ در ادامه با استفاده از آیه ۵۸ سوره نساء گفت: بخشی از این آیه متوجه پُست و بخشی متوجه دادگستری است.

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان شاخصه مهم و بارز کار پُست را امانتداری دانست و افزود: پُست؛ امانتی را از فردی تحویل می گیرید و به فردی دیگر می سپارد و کارمندان پست امانتدار بسیار خوبی هستند که تاکنون موردی از خیانت در مرسولات پستی دیده نشده است.

 

 

 

وی با تصریح به این نکته که "امانتداری" در فرهنگ دینی ما قداست دارد و در فرهنگ دینی و در عُرف، همه برای مامور پست احترام قائل هستند زیرا او را امانتدار می دانند و مرسوله خود را بدون دغدغه و نگرانی تحویل پست می دهند؛ اظهار کرد: پُست؛ اعتماد عمومی را پشت سر خود دارد.

 


 

حجت الاسلام حمیدی، خدمات پستی را یکی از ابتدایی ترین خدمات در زندگی بشر عنوان کرد که در هر دورانی به شیوه های مختلف وجود داشته و امروز هم خدمات پستی یک ضرورت و نیاز واقعی جامعه است.

 

 

 

وی اظهار کرد: با وجود جایگاه مهم پُست در کشور اما شان و جایگاه این اداره آنگونه که باید، دیده نشده و حق مطلب ادا نمی شود در حالیکه نقش پست بی بدیل است.
 

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان سپس به نقشی که پُست در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند داشته باشد؛ پرداخت و با این توضیح که اگر این سیاست ها اجرا شود در جنگ اقتصادی حتماً آسیب پذیر نخواهیم بود در حالیکه نگاه به داخل کمتر و اتکا و نگاه به بیگانه است.
 

 

 

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین سازمان هایی که در این زمینه نقش دارد پست است که می تواند تولیدات کسب و کارهای محله ای و خُرد در روستا ها را به دست مصرف کننده برساند و پست این جایگاه و ظرفیت را در کشور دارد تا کسب و کارهای مردم را رونق بدهد.

 

 


 

حجت الاسلام حمیدی افزود: باید از ظرفیت پُست برای تقویت سیاست های مقاومتی استفاده شود و ما هنوز استفاده حداکثری از پُست در این زمینه نکردیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه تهدیدات کرونا متوجه نیروهای و ماموران پست هم بود در حالیکه کمتر به این مسئله  توجه شد؛ تصریح کرد: در اربعین هم پُست با کار اقدام گونه و جهادی گذرنامه ها را به دست مردم می رساند.


 

کد خبر 1221879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha