آبرسانی به روستاها یک لحظه متوقف نخواهد شد

جعفری از عدم توقف در آبرسانی به روستاها خبر داد و گفت: وزارت نیرو طرح‌های آب روستایی را با کمک سپاه پاسداران و پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اتابک جعفری‌ امروز دوشنبه (۱۸ مهر) در آئین عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر، با بیان اینکه آبرسانی به روستاها یک لحظه متوقف نخواهد شد اظهار کرد: وزارت نیرو طرح‌های آب روستایی را با کمک سپاه پاسداران و پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا دارد و در مدت ۶ ماه از شروع قرارداد اجرای این طرح‌ها ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در بیش از ۱۰ استان در مدت یک سال تکمیل و سایر طرح‌ها در کمتر از ۳۰ ماه به پایان خواهند رسید.

 

وی با بیان اینکه برای اصلاح شبکه آبفا در روستاها ردیف اعتباری نداریم تصریح کرد: با مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی امیدواریم ردیف اجرایی برای آن در نظر گرفته شود.

 

جعفری اضافه کرد: متاسفانه بحث فاضلاب روستایی در چند سال گذشته فراموش شده است که امیدواریم تا در بودجه سال آینده بتوان ردیف اعتباری خاصی برای آن پیش بینی شود.

 

وی به عدم استقبال و علاقه مندی صنایع به منظور سرمایه گذاری در حوزه فاضلاب و شبکه آن اشاره کرد و ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید وزیر نیرو، آب این ماده ارزشمند را دیگر به صنایع آب‌بر جدید نمی‌دهیم.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: صنایعی که تاکنون آب تحویل شده موظف اند تا در مدت ۲ ماه از محل منابع جایگزین موجود از جمله پساب و یا آب های بی‌کیفیت، طرح جایگزین طرح به وزارت نیرو اعلام کنند.

 

کد خبر 1222398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha