لزوم طراحی و اجرای المان‌هایی با موضوع فرهنگ شهادت و ایثارگری در فضای شهری

نورانی طراحی و اجرای المان‌هایی با موضوع فرهنگ شهادت و ایثارگری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود المان‌هایی در سطح شهر برای نسل فعلی و آینده، افراد را به پرسشگری فرو می‌برد که لازم است این آثار نمود و جلوه بیشتری در شهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حسن نورانی امروز سه‌شنبه (۱۹ مهر) در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر اهواز اظهار کرد: گاهی فرصته‌ای فرهنگی بی‌نظیری همچون حضور پیکر مطهر شهدا در شهرهای استان به وجود می‌آید که باید با همکاری از حداکثر این ظرفیت استفاده و بهره‌مند شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان افزود: یکی از انتظارات ما از مجموعه شهرداری و شورای شهر، همکاری در ساماندهی گلزار شهدای اهواز است که در این خصوص بنیاد شهید آمادگی خود را اعلام کرده است.

 

وی راه‌اندازی یادمان شهید هاشمی را یکی از حرکت‌های فرهنگی بسیار موثر دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی از حرکات فرهنگی بسیار مهم بود و امروز می‌بینیم این مکان به محلی برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی تبدیل شده است.

 

نورانی در خصوص نقاشی‌های دیواری شهر و فضاسازی‌های شهری با موضوع فرهنگ ایثارگری و شهادت تصریح کرد: نقاشی دیواری باید از ارکان مهم شهرسازی تلقی شود و خلق تصاویر شهدا به عنوان قهرمانان ملی باید ارتباط معنایی و تصویری مناسبی با هم داشته باشد.

 

وی در پایان طراحی و اجرای المان‌هایی با موضوع فرهنگ شهادت و ایثارگری را بسیار مهم ارزیابی کردو یاد آور شد: وجود المان‌هایی در سطح شهر برای نسل فعلی و آینده، افراد را به پرسشگری فرو می‌برد که لازم است این آثار نمود و جلوه بیشتری در شهر داشته باشند.

 

کد خبر 1222767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha