دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی دندان تیز کرده است/ نامگذاری هفته وحدت مبنای قرآنی دارد

حجت الاسلام دلبری گفت: در شرایط کنونی امروز که دشمن دندان تیز کرده و به فکر براندازی است باید حول محور مشترکات متحد باشیم تا بر دشمنان پیروز شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام «سیدمحمد دلبری» در مراسم کاروان شمیم رحمت در سایه سار وحدت اظهارکرد: پیامبر خدا (ص) در روایتی فرمودند مسلمانان همه با هم برادر دینی هستند و هیچ کدام بر دیگری برتری و فضیلت ندارند مگر به سبب تقوای الهی. امام خمینی (ره) فاصله بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است که این نامگذاری ریشه قرآنی و روایی دارد.

 

امام جمعه گالیکش گفت: نخستین اقدامی که پیامبر اکرم (ص) پس از ورود به یثرب انجام داد برقراری اخوت دینی بین مهاجرین و انصار بود و اولین قانون مکتوب اسلامی و جهانی را ترسیم کردند.

 

وی افزود: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که همه اقوام و مذاهب در کنار هم برای پیروزی و استمرار انقلاب حضور داشتند و اهل سنت شهدای زیادی را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی سفارش کرده است و برخی ها این حبل الله را همان قرآن، اسلام و پیامبر و اهل بیت (ع) می دانند و می توان با اتکال به آنها مقرب درگاه الهی شد.

 

امام جمعه گالیکش گفت: امام خمینی (ره) که مبدع هفته وحدت بود در وصیت نامه سیاسی الهی خود از مسلمانان و به ویژه مردم ایران خواستند در مقابل توطئه استعمارگران عکس العمل نشان دهند و انسجام و وحدت خود را تقویت کنند تا دشمنان مایوس و ناامید شوند.

 

وی ادامه داد: وظیفه داریم همانند ۴۳ سال گذشته، شیعه و سنی در کنار هم باشیم و با هر لباس، زبان و قومیت و مذهبی سرباز ولایت بمانیم‌. در شرایط کنونی امروز که دشمن دندان تیز کرده و به فکر براندازی است باید حول محور مشترکات متحد باشیم تا بر دشمنان پیروز شویم.

 

کد خبر 1223187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha