۵۴ حلقه چاه غیرمجاز آب مسدود شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان مسدود شده است.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال دو هزار حلقه چاه آب در این شهرستان بازید شده که 54 حلقه چاه غیرمجاز آب مسدود شده و در این راستا، 124 احکام قضایی برای متخلفین صادر شده است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: علت افزایش شناسایی چاه های غیرمجاز این شهرستان نسبت به سال پیش، اطلاع رسانی مردمی، فعال بودن گروه های شناسایی و نظارت بوده است.

 

خسروپناه برخورد با متخلفان استفاده غیر مجاز از چاه های غیر مجاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: استفاده غیر مجاز از آب های منابع زیر زمینی ممنوع است که اداره آب در این خصوص به وظیفه قانونی خود عمل می کند.

 

وی بیان کرد: برداشت های بی رویه از منابع آبی سبب افت سطح آب های زیرزمینی می شود که کاهش سطح آن خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد قاطع می کند، خاطرنشان کرد: میانگین افت سالانه منابع آب زیرزمینی شیروان ۷۹ صدم متر است که ۴۱ درصد آب مصرفی این شهرستان از منابع زیرزمینی و ۵۹ درصد از منابع سطحی تامین می شود.

 

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: 81 درصد آب این شهرستان در بخش کشاورزی، ۵.۴ درصد صنعت و ۱۳.۶ درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

 

 

کد خبر 1223234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha