مسائل و مشکلات خبرگزاری «شبستان» را پیگیری می کنم

اسماعیلی با اشاره به اینکه تقویت خبرگزاری های زیر مجموعه وزارت فرهنگ برای ایفای نقش در نبرد روایت ها ضروری است، گفت: مسائل و مشکلات خبرگزاری «شبستان» را پیگیری می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، محمدمهدی اسماعیلی، امروز پنج شنبه (21 مهر) در جمع مدیران دستگاه های هم خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که در تالار «گفتگو» برگزار شد، گفت: خوشحالم توفیق شد در این سفر در خدمت دوستان باشیم، در دولت در تلاش هستیم سفرهای استانی در روزهای غیرکاری روی دهد، کمتر پیش می آید خدمت همکاران باشیم، امروز که تغییر در برنامه پیش آمد، این برنامه برگزار شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حوزه خبر و رسانه با بیان اینکه تقویت خبرگزاری های زیر مجموعه وزارت فرهنگ برای ایفای نقش در نبرد روایت ها ضروری است، گفت: در حوزه رسانه و خبر نکات درستی ارائه شده است و خبرنگاران و عکاسان به شدت در مورد مسئله حقوق هایشان ناراضی هستند که من هم آن را قبول دارم و خودم را موظف می دانم مشکل اصحاب رسانه را حل کنم، بخشی از آن با لایحه جامع روزنامه نگاری که در دستور کار دولت قرار دارد، حل می شود.

 

اسماعیلی گفت: مسائل و مشکلات خبرگزاری های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثل «ایرنا»، «شبستان» و «ایبنا» را پیگیری می کنم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در کنار برنامه های محتوایی که برای ارتقا وضعیت فرهنگ تلاش هایی انجام شده است، اظهار کرد: ما دنبال شعار نیستیم و می خواهیم کارنامه ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه تحولی دقیق با روزشمار در وزارت خانه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مجموعه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد باید با همکاری و همگرایی شکل گیرد و با رویکرد همگرایی به پاسخ مثبت می رسد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که بین نهادهای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد باید به نتیجه همگرایی برسیم اما پیش از این شاهد بودیم که این نهادها به جای همگرایی به به تزاحم می رسیدند و اظهار کرد: در آن وقت باید زمانی را برای رفع تزاحم اختصاص می دادند.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر ابهام قانونی دارد پیگیر آن هستیم از ابهامات را از بین ببریم، افزود: تعداد زیاد نیرو نداریم که بخواهیم با تزاحم، نیروها از بین برد.

 

وی با اشاره به اینکه در ارتقا حوزه فرهنگ باید به همگرایی برسم، تاکید کرد: در تهران با مجموعه های فرهنگی خارج از دولت را شاهد همکاری و همگرایی هستیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نگاه مان اینست که باید در کنار هم ایستادگی کنیم و تقویت رویکردهای فرهنگی نظام مورد توجه ماست و هر کس در هر بخشی باید بتواند ماموریت خود را انجام دهد، گستره کاری ما با هم تفاوت دارد اما هر فرد باید فعالیت خود را انجام دهد و هر شخصی در هر سمتی باشد، باید در رابطه با نحوه فعالیت و استفاده از بیت المال باید پاسخگوی درگاه الهی باشد.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف تقویت منابع انسانی و مالی را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: همه برای اعتلای حوزه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی وظایفی داریم که باید انجام شود.

 

وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی حاضران گفت: لازم است نظام دریافت ایده و پیشنهاد برای دریافت ایده های همکاران استان ها باید شکل گیرد و نواقضی که دوستان گفته اند باید برطرف شود.

 

اسماعیلی افزود: در رابطه به موضوع مسائل معیشتی به دوستان اعلام کردیم که در موضوع مسکن همکاران پیگیری شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در حوزه قرآنی برنامه های خوبی را پیگیری می کنند و برنامه های آموزشی در استان های مختلف برگزار شده است و جز طرح های موفق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه حداکثر بهره وری را باید در ساختمان های مورد بهره برداری باید انجام و بخش کتاب در نظر گرفته شود، اضافه کرد: از افتتاح کتابخانه ها حمایت می کنم و کتاب جز مزیت های کم نظیر حوزه فرهنگ است و نیاز داریم آن را تقویت کنیم.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه بین کتاب و کتابخوانی و رشد و توسعه یک ارتباط معنادار وجود دارد و اگر می خواهیم کشور در بخش های مختلف اعتلا داشته باشد، باید موضوع کتاب را مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: موضوعاتی در مورد عدم توجه به کتاب و کتابخوانی در کشور را قبول ندارم چرا که در موضوع کتاب و کتابخوانی وضعیت بدی نداریم و پیمایش مصرف فرهنگی نشان می دهد سرانه استفاده از کتاب به جز کتاب های آموزشی و مذهبی، وضعیت رو به بهبود است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: کتابفروشی ها باید تقویت شوند و برای توسعه «کتاب شهرها» دنبال یک رویه مناسب هستیم که به مقام عالی ریاست جمهوری هم در این رابطه نامه ارائه کرده ام.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات بین شهر به شهر را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: شهرهایی مثل شیراز، اصفهان و تبریز در این رابطه دیده شده اند و شیراز ظرفیت بین المللی خودش را دارد و یکی از افتخارات همیشگی ما ظرفیت فرهنگی، مذهبی و هنری شیراز است که جای تردید ندارد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، مدیران دستگاه های هم خانواده به ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1223305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha