شایسته سالاری و نقد پذیری از آموزه‌های سیاسی پیامبر(ص) بود

آیت الله شعبانی موثقی، برقراری عدالت را هدف بعثت پیامبر(ص) دانست و گفت: شایسته سالاری یکی از موارد برقراری عدالت است و اگر فردی مسئولیتی را بپذیرد که شایستگی آن را ندارد؛ درست نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: حکومت و سیاست از شئون نبوت است و اگر انبیا صاحب حکومت و جایگاه سیاسی نباشند؛ هیچ یک از آموزه های دینی محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حکومت در نگاه اسلام، ابزاری برای تحقق آموزه های دینی است نه به دست آوردن قدرت و پیامبر(ص) برای مبارزه با ستمگران و برقراری عدالت نیازمند داشتن حق حکومت بود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به آموزه های سیاسی پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: برقراری عدالت هدف بعثت پیامبر(ص) بود و شایسته سالاری یکی از موارد برقراری عدالت است و اگر فردی مسئولیتی را بپذیرد که شایستگی آن را ندارد؛ درست نیست.

وی ادامه داد: جوان گرایی و استفاده از جوان ها برای اداره جامعه و نقد پذیری از دیگر آموزه های سیاسی رسول اکرم(ص) بود و این باید مورد توجه مسئولان باشد و در مورد مسائل مختلف با مردم سخن بگویند.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: نترسیدن از هیمنه دشمن و اعتقاد داشتن به امدادهای غیبی از آموزه های سیاسی پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و جامعه ای که در مسیر حق قرار دارد نباید از قدرت دشمن بترسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وحدت و همراهی با برادران اهل سنت مورد تأکید ائمه اطهار(ع) بوده، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد روحیه ایران هراسی است و رفتار برخی سردمداران کشورهای منطقه در همراهی با آنها و اختلاف افکنی هم با قرآن مطابقت ندارد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به دروغ پراکنی و شایعه افکنی در فضای مجازی نسبت به اغتشاشات اخیر ایران گفت: اینجا شام و کوفه نیست که با دروغ پراکنی ما را به جنگ با علی(ع) و حسین(ع) دعوت کنید؛ اینجا ایران است.

وی با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد ایجاد رفاه اقتصادی بیان کرد: میلیاردها خسارت به کشور در اغتشاشات اخیر وارد شده و این ضرورت اختصاص بودجه برای امور فرهنگی و آزادسازی فضاهای مازاد برای کار فرهنگی را نشان می دهد.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: سالن های ورزشی و مساجد باید برای استفاده جوانان باز باشد و برای فرهنگ سازی هزینه کرد تا از هجمه روانی دشمن جلوگیری شود.

 

کد خبر 1223488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha