مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی به کار خود پایان داد

قنبری گفت:آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در اراک برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

«جهانبخش قنبری» با اشاره به اینکه آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی در روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۱ با حضور۳۳ قصه گو در بخش های مختلف برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: این آیین با معرفی نفرات منتخب به کار خود پایان داد.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، افزود: آیین اختتامیه بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی با شعار «قصه، صدای زندگی است» برگزار شد.

 

وی با اشاره به اهمیت قصه و قصه گویی برای کودکان ادامه داد: قصه گویی هنری آشنا برای همه انسانها و در همه روزگاران و جوامع است و انسان ها در سفر و غم وشادی و در لحظه به لحظه زندگی با قصه همراه و مأنوس بوده اند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: قصه گویان با بیان قصه ای از زندگی خود یا دیگران زمینه انتقال تجارب ارزشمند، آداب و رسوم ارزشهای والای انسانی و هر آنچه برای بهتر بودن لازم است را فراهم می کنند.

 

قنبری با اشاره به اینکه بخش استانی بیست و چهارمین جشنواره  بین المللی قصه گویی در ۳ بخش  ملی ، آیینی - سنتی و  زبان اشاره  برگزار شد، ادامه داد: برگزیدگان بخش آئینی سنتی راه یافته به مرحله منطقه ای در بخش نوجوانان، «مشکات عباسیان با قصه ی نقل بانو گشسب» و « علیرضا متقی با قصه ی تولد تا شهادت حضرت عباس» و در بخش بزرگسالان « آتنا بیات با قصه ی کنیز آزاده» و «فاطمه سلامی زاده با قصه ی رستم و سهراب» بودند.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین با بیان اینکه برگزیدگان بخش زبان اشاره  راه یافته به مرحله منطقه ای در گروه بزرگسالان «بیتا کیانی پور با قصه ی خرگوش و لاک پشت» بود ادامه داد: برگزیدگان بخش ملی  راه یافته به مرحله منطقه ای نوجوانان نیز علیرضا یادگاری با قصه ی حسن کل»، « ثمین خدادادی با قصه ی  شش درو بستی نمکی» و «ساغر کریمی با قصه ی کچل خر به دوش » و در بخش بزرگسالان نیز «فایقه جمشدیان با قصه ی سنگ اخر»، «فاطمه باقری با قصه ی چرا دعوا میکنی» و «اکرم بیگی با قصه ی سبزی اش همسایه گوشواره گوشاشه همسایه» هستند.

 

وی همچنین به برگزیدگان بخش مادر بزرگها و پدر بزرگها، اشاره کرد و گفت: «طاهره افراسیابی با قصه ی سلطان و اهو» شایسته تقدیر شد و « زاهده حسینی کیشانی با قصه ی خنده ی دختر شاه پریان» و «زهرا مرجانی با قصه ی پری دریاچه ها» نفرات برتر شدند.

کد خبر 1223685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha