۱۶۰ دانش آموز و دانشجو فرزند شهدا و ایثارگران در حال تحصیل هستند

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: در حال حاضر ۱۶۰ دانش آموز و دانشجو که از فرزندان شهدا و ایثارگران شهرستان هستند در حال تحصیل می باشند.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: از مجموع کل دانش آموزان و دانشجویان خانواده شهدا و ایثارگران این شهرستان، 38 فرزند جانباز و شهید در مدارس طرح شاهد، 21 نفر در مدارس پراکنده و 100 دانشجو در دانشگاه آزاد، علمی کاربردی و پیام نور در حال تحصیل هستند.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان عنوان کرد: با توجه به هزینه و شهریه های دانشگاه در طول سال به متقاضیان وام جهت کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند و سایر موارد که تاکنون دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این بنیاد موفق به کسب رتبه های خوبی در المپیاد و عرصه تحصیل، ورزش و غیره شدند که جای بس افتخار است و تمام همت وتلاش مان این است تا هیچ گونه کمبودی احساس نشود.

 

رازقی با بیان اینکه بیکاری و نبود اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های این فرزندان بزرگوار است، خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به بخشنامه کشوری هر سال از طریق آزمون آیتم هایی برای آنان صورت می گیرد و در صورت قبولی پذیرفته می شوند، امسال پروانه کسب برای ایجاد اشتغال 26 نفر معرفی کردیم که رایگان است.

 

وی ضمن تاکید بر اهمیت اشتغال و اینکه جوانان بسیاری جویای شغل و ساماندهی هستند، تصریح کرد: در 6 ماهه امسال، مشاوره شغلی برای 48 نفر و مهارت فنی جهت کارگاه فنی و حرفه ای برای 10 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان این شهرستان صورت گرفت تا با گذراندن مهارت های لازم و تخصصی بخش از مشکلات بیکاری و اشتغال آنان حل شود.

 

 شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و دو هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده و ۱۰۴ آزاده دارد.

 

 

کد خبر 1223813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha