تجهیز و نوسازی ۱۳۰ هنرستان از سوی خیران/ عدالت آموزشی در سطح استان برقرار شود

خلیلیان با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت آموزشی در سطح استان گفت: مدارس مناطق کم‌برخوردار باید تجهیز، تکمیل و نوسازی شوند تا فرزندانی که در این مناطق تحصیل می‌کنند، مهارت و آموزش‌های لازم را فراگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان امروز یکشنبه (۲۴ مهر) در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان، با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت آموزشی در سطح استان اظهار کرد: مدارس مناطق کم‌برخوردار باید تجهیز، تکمیل و نوسازی شوند تا فرزندانی که در این مناطق تحصیل می‌کنند، مهارت و آموزش‌های لازم را فراگیرند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه دانش‌آموزان به ‌عنوان سرمایه‌های جامعه هستند و آینده کشور در دست آنهاست افزود: عدالت آموزشی سیاستی کمک‌کننده و اثرگذار در کشور و استان است.

 

وی اضافه کرد: بی شک تعالی جامعه منوط به موفقیت آموزش و پرورش در انجام برنامه‌های محوله این نهاد تاثیرگذار است و البته اجرایی شدن این برنامه‌ها تنها از مسیر برقراری عدالت آموزشی در سطح آموزش و پرورش و مدارس آن محقق می‌شود.

 

خلیلیان ابراز کرد: عدالت آموزشی کمک می‌کند تا هر چه بیشتر دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم و توانایی‌ها و سطح سواد بالاتری در جامعه داشته باشیم؛ البته رسیدن به این هدف تنها با هم‌افزایی همه نهادها و ارگان‌های شریک آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت مسیر می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از سیاستی که استان خوزستان در راستای تجهیز و نوسازی هنرستان‌ها دنبال‌ می‌کند، خیران تجهیز و نوسازی ۱۳۰ هنرستان را بر عهده گرفتند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به سطح مهارت‌آموزی هنرستان‌ها تصریح کرد: میزان مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها بالاست و نیروهای ماهری از این طریق وارد جامعه می‌شوند که ورود آنها بازار کار را تسهیل می‌کند.

 

وی یاد آور شد: با ترویج مهارت‌آموزی در جامعه می‌توان افراد ماهر و توانمند را وارد جامعه کرد که در نهایت خود این افراد با کارآفرینی زمینه ایجاد اشتغال و فرصت های جدید شغلی در جامعه را فراهم می آورند.

 

کد خبر 1224030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha