مرتضوی رای خوبی را از مجلس کسب خواهد کرد/ اولویت وزیر کار، رفاه اجتماعی باشد

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کار رای خوبی را از مجلس دریافت خواهد کرد، گفت: مهمترین اولویت وزیر باید پر کردن خلاهای قانونی در حوزه رفاه اجتماعی باشد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای سید صولت مرتضوی با توجه به اینکه سوابق اجرایی بسیار خوبی در شهرداری، وزارت کشور و استانداری داشته است از عهده این کار بر می آید. انشاءالله بتواند با بکارگیری نیروهای انقلابی و جهادی این وزارت پر مشکل و پر دردسر را به یک سرانجام خوب برساند.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش مهمی از مطالبات مردم در حوزه وزارت کار تعریف می شود و باید این وزارتخانه از وزیری قدرتمند برخوردار باشد.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنم وی رای خوبی را از مجلس دریافت کند، گفت: مهمترین اولویت های وزیر کار باید تقویت کارگاه های کوچک باشد چرا که مجموعه وزارت کار مجموعه عظیمی است و باید وزیر نسبت به نواقص قانونی در این حوزه اقدام کند. ما در حوزه قانون گذاری در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی خلاهای قانونی داریم. باید این نواقص در قالب لوایح ارسال شود.

 

وی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی باید یک سوم اقتصاد ما تعاونی باشد. متاسفانه درصد آن بسیار پایین است و در واقع در آن نقطه تعامل که مشارکت همه را به کار می گیرد، بسیار پایین ایم. بخش دولتی ما بسیار فربه شده است اما بخش تعاونی مان بسیار لاغر است و تناسبی بین آنها وجود ندارد، باید این خلا جبران شود.

 

نوش آبادی گفت: در بحث تامین اجتماعی نیز بیشتر مشکلات کارمندان، کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران در بخش رفاه است. در مسئله افزایش حقوق و ترمیم حقوق ها مشکلاتی وجود دارد که باید وزیر کار این مشکلات را رفع کند. 

 

وی بیان کرد: در حوزه ارایه تسهیلات به زنان خانه دار، سرپرست خانوار و یا مستمری بگیران و بازنشستگان باید وزارت کار قوی تر عمل کند. در حوزه مشاغل سخت و زیان آور نیز باید مر قانون اجرایی شود. بسیاری از مشاغل همانند خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده اند اما قانون برای آنها اجرایی نمی شود.

کد خبر 1224170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha