زکات موجب نزول برکات الهی می شود

آیت الله عابدینی با بیان اینکه پرداخت زکات از معیارهای تشخیص مومن از منافق است گفت؛ پرداخت زکات نزول برکات الهی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان که امروز (سه شنبه ۲۶ مهر) در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان برگزار شد، بیان کرد: قرآن زکات را عامل فلاح می داند و اگر فلاح را در عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی معنا کنیم معنی آن موفقیت، پیشرفت و رستگاری است.

 

نماینده ولی فقيه در استان قزوین ادامه داد: از ویژگی اهل تقوا و هدایت انفاق است و تا ایمان به غیب نباشد فرد آن چیزی که در اختیارش هست را به دیگری نمی دهد.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه ما مال داریم و رزق هم داریم، هر جا صحبت از مال است نگرانی، فتنه و ازمایش وجود دارد ولی وقتی از رزق صحبت می شود صحبت از موفقیت و برکت است.  

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: کسی که به زکات توجه نمی کند مال جمع کرده و این مال وبال گردن شده و می تواند گرفتاری آورد ولی کسی که زکات می دهد رزق دارد و خداوند فرمود من رزاق شما هستم.

 

وی تصریح کرد: قرآن،  زکات را یکی از معیارهای تشخیص مومن از منافق معرفی می کند و بر اساس ایات قرآن، منافقان کنار هم هستند ولی دلسوز یکدیگر نیستند و حتی امر به منکر کرده و کار خوب را جلوگیری کرده و به کار بد تشویق می کنند و دستانشان را بسته نگاه می دارند و خیری از دست های آنها به دیگران نمی رسد اما مومنون دلسوز یکدیگر بوده و و نماز را برپا می دارند و زکات پرداخت می کنند.

 

نماینده ولی فقيه در استان قزوین گفت: بر اساس آیات قرآن زکات عامل نزول برکات الهی می شود و نکته دیگر اینکه وقتی زکات می دهیم آنچه پرداخت می کنیم مال ما نیست و در واقع این مال متعلق به سائل و محروم بوده که نباید در مال ما باشد که اگر این حق را ندهیم برای ما خطر آورده و برکت را از بین می برد.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: جامعه ای که عمل به تکلیف الهی می کند و از مال و جان خود می گذرد تا واجب الهی را ادا کند، دارد این پیام را به آسمان ها می دهد ما به غیب اعتقاد داریم.

 

«محمدمهدی اعلایی» عنوان کرد: روستای شیداصفهان با فعالیت در حوزه زکات و پرداخت زکات نشان داده معتقد به غیب بوده و معتقد است رزق در جای دیگری تعیین شده و لطف و رحمت الهی در کنار محاسبات عادی موثر بر زندگی بوده و معتقد است معادلاتی در ماورا تعیین می شود که می تواند منشا رحمت و عذاب باشد.

 

وی اضافه کرد:  ما هم باید عمل به واجبات کرده و هم تبیین کرده و هم نسبت به وجود غیب و اراده الهی در سرنوشت الهی تواصی داشته و به نسل های جوان توصیه کنیم نسبت به این موضوعات توجه داشته باشند و از شما تشکر می کنیم که به این مقوله عمل کردید.

 

استاندار قزوین عنوان کرد: قطع یقین این عمل ها و اقدامات و عمل صالح ها جذب کننده رحمت الهی و محبت الهی و جذب کننده توفیقاتی خواهد بود که ما را به سمت تعالی پیش می برد. 

 

وی با اشاره به توطئه دشمنان خاطر نشان کرد: ما چیزی جز گفته شیطان را از سوی دشمنان نمی بینیم و در این شرایط و در جدال بین حق و باطل خوشا به حال کسانی که در جبهه حقانیت قرار می گیرند و این عمل ها است که نشان دهنده قرارگیری در این جبهه است و کسانی که زکات پرداخت کردند در واقع لبیک به حضور در جبهه حقانیت را اعلام کردند.

 

اعلایی یادآور شد: با توجه به فعالیت پررنگ این روستا در حوزه زکات تیمی را در استان مامور می کنیم توجهی به مسائل و مشکلات این بخش داشته باشند.

کد خبر 1224556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha