خانواده به عنوان کوچکترین نهاد، نقشی زیربنایی در جامعه دارد

حجت الاسلام بیات، با اشاره به نقش خانواده در جامعه، اظهارداشت: کانون خانواده باید در تربیت صحیح فرزندان نقش آفرین و در برابر توطئه های دشمن آگاه باشند.

حجت الاسلام«بیات»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، در رابطه با موضوع خانواده، اظهارداشت: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد، نقشی زیربنایی در جامعه دارد.

 

امام جمعه موقت ازنا با اشاره به نشانه های وضعیت وخیم خانواده در کشور، افزود: تاخیر در ازدواج و فرزند آوری، کاهش جمعیت و فرزند آوری، بالارفتن سرسام آور طلاق و کاهش حرمت بزرگترها و کاهش ریش سفیدی در جامعه از جمله نشانه های متعدد وضعیت نامناسب خانواده در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز به جهت اهمیت موضوع خانواده، در سال ۹۵ سیاست های کلان خانواده را ابلاغ فرمودند، عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری خانواده را به عنوان نهادی بنیادین می دانند لذا هر اقدامی که در کشور، استان و شهرستان انجام می پذیرد باید تاثیر مثبت یا منفی آن بر نظام خانواده مشخص گردد تا اگر تاثیر مثبت دارد همه اقشار از آن حمایت و اگر تاثیر منفی دارد به عنوان یک منکر همه با آن مخالفت نمایند.

 

حجت الاسلام بیات با تاکید بر ترویج ازدواج در کشور، بیان کرد: بر همه مردم تسهیل ازدواج و رفع موانع مختلف آن اعم از موانع اقتصادی و فرهنگی، واجب کفایی است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین و موثرترین مانع ازدواج مانع فرهنگی است، گفت: تکلیف ما نسبت به ازدواج به عنوان تسهیل در انجام آن، کمرنگ شده است، همانطور که در قرآن کریم نیز به امر ازدواج جوانان تاکید ویژه شده است.​​​​​​​

 

حجت الاسلام بیات به اهمیت و نقش خانواده در تربیت صحیح و دینی نسل امروز اشاره کرد و گفت: باید فرزندان خود را در برابر دسیسه ها فرهنگی و جنگ رسانه ای دشمن آگاه سازیم.

 

وی تأکید کرد: تربیت انقلابی نسل امروز لازمه حرکت در مسیر انقلاب و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب است.

کد خبر 1224588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha