تولید ۹۸ درصد زرشک دنیا در خراسان جنوبی

جعفری گفت: ۹۸ درصد زرشک دنیا متعلق به خراسان جنوبی است که سالانه ۸۵ هزار تن زرشک در این استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح امروز (۲۷ مهر) در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک که در فرهنگسرای بیرجند در حال برگزاری است،  اظهار کرد: ۹۸ درصد زرشک دنیا متعلق به خراسان جنوبی است که سالانه ۸۵ هزار تن زرشک در این استان توسط ۲۵۰ هزار بهره بردار تولید می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه زرشک در این استان جنبه سیاسی و کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و به عنوان محصول محیط زیستی و هویت استان است، افزود: این جشنواره ملی دارای ۹ کمیته ستادی و پنج کمیته شهرستانی در این مدت بیش از ۶۰ عنوان برنامه در جهت معرفی این محصول مزیت دار خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی اجرا کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذایی بر پایه زرشک، ادامه داد: جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی مسیر توریسم و گردشگری مزرعه را روشن ساخت و آینده ای را پیش روی استان قرار داد.

 

جعفری با تأکید بر مبارزه با آفات های نوظهور در مراحل کاشت، داشت و برداشت زرشک برای تولید محصول باکیفیت و عرضه به بازارهای جهانی، بیان کرد: تلاش ما بر این بود تا با برگزاری جشنواره ملی زرشک، وضعیت محصول کشاورزی مردم را ارتقا دهیم و با تبلیغات و معرفی بیشتر زرشک آینده خوبی را برای این محصول مزیت دار به انتظار می نشینیم.

 

 

کد خبر 1224769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha