یکی از عوامل مؤثر بر جذب دانش‌آموزان در نماز جماعت معلمان و مدیران هستند

محمدی،گفت: یکی از عوامل مؤثر بر جذب دانش‌آموزان در نماز جماعت معلمان و مدیران هستند که با اجرای برنامه های متنوع و نشاط‌آفرین فرهنگی و اعتقادی، آنان را به برپایی نماز ترغیب کنند.

سلمان محمدی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،با اشاره به به اهمیت برپا داشتن نماز در مدارس،گفت:  نماز، رکن اصلی دین‌داری و شرط قبولی همه اعمال در محضر خدای متعال است، مایه تقرب و نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند برای انسان پرهیزگار به شمار می‌رود. نماز و نیایش و تقویت روح بندگی و عبودیت یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های تربیت اسلامی است.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،افزود: «نماز نور چشم» طرحی است که نماز جماعت، برنامه‌های جشن تکلیف، پیوند مسجد منزل و مدرسه و جلسات گفتمان دینی را تحت پوشش قرارمی دهد و برای عملیاتی کردن برنامه‌ها و مجموعه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز طرح نور چشم به صورت فرایندی تدوین شده و به ادارت کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری طرح نماز نور چشم ،خاطر نشان کرد:  برپایی نماز جماعت در مدارس از اولویت‌ها قرار گرفته است که می‌تواند در کنار ارتقای آموزش دانش‌آموزان در تربیت فرهنگی و دینی آنان مؤثر واقع شود.هدف اصلی این طرح گسترش و تعمیق و فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان و ایجاد تعامل سازنده و پویا بین سه نهاد مسجد، خانواده و مدرسه است.

 

محمدی ،اظهار کرد: طرح نورچشم برنامه ای تربیتی، در راستای اجرای ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین و اهداف کلان این سند و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ نماز در مدارس شهری و روستایی اجرا می شود و امید است با چنین برنامه های بتوانیم در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی و حفظ ارزش ها گام هایی جدی برداریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ،گفت: در دنیای امروز با گسترس ابزارهای ارتباطی و شبکه های مجازی، آسیب های شبکه های ارتباطی در فضای مجازی بیشتر احساس می شود و راه مقابله با چنین آسیب هایی، گسترش فرهنگ عمومی جامعه و خصوصا فرهنگ اسلامی و ارزش های آن از جمله فرهنگ نمازخوانی در بین نوجوانان و جوانان است.

 

وی در پایان گفت: برپایی نماز جماعت در مدارس از اولویت‌ها قرار گرفته است که می‌تواند در کنار ارتقای آموزش دانش‌آموزان در تربیت فرهنگی و دینی آنان مؤثر واقع شود.

کد خبر 1224945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha