لزوم افزایش کفایت سرمایه در بانک ‌های دولتی

صالح آبادی گفت: باید شاهد افزایش کفایت سرمایه در بانک ‌های دولتی هم باشیم و دولت و مجلس شورای اسلامی برای افزایش آن اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی صالح آبادی، بعد از ظهر امروز پنج شنبه (28 مهر) در نشست شورای هماهنگی بانک ‌های استان فارس گفت: بانک مرکزی برای خلق پول محدودیت ندارد اما به دلیل رشد تورم این کار را نمی کنیم.

رئیس بانک مرکزی افزود: برای سیستم بانکی، تکالیف زیادی در نظر گرفته شده اما منابع بانکی پوشش دهنده تمام تقاضاها نیست و یک هزار و ٣٠٠ هزار میلیارد تومان هم که در مجلس شورای اسلامی برای موضوعی در نظر گرفته شد خارج از توان بانکی بود.

وی اضافه کرد: تکالیفی که بانک مرکزی به بانک‌ های عامل داده، اجرا نشده اند که نارضایتی در پی دارد اما در کشور شاهد تقاضای فراوان برای تسهیلات بانکی هستیم.

صالح آبادی تصریح کرد: سیاست بانک مرکزی انقباضی نیست و معتقدیم باید دست بانک ‌ها از جیب بانک مرکزی کوتاه شود و باید  با شاخص اقتدار بانک زمینه کنترل بانک‌ های عامل فراهم شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه بانک‌ های خصوصی باید کفایت سرمایه را افزایش دهند، تصریح کرد: عدم انجام این کار، پاسخگویی آنها به مراجع قانونی را در پی خواهد داشت.

صالح آبادی تاکید کرد: باید شاهد افزایش کفایت سرمایه در بانک ‌های دولتی هم باشیم و دولت و مجلس شورای اسلامی برای افزایش آن اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: بانک‌ها با فروش املاک می توانند به افزایش سرمایه بپردازند و زمینه خارج شدن منابع فریز شده بانک ‌ها باید با همکاری مردم و دستگاه ‌های نظارتی ایجاد شود.

صالح آبادی همچنین گفت: بانک‌ هایی که منابع را از استان‌ های مختلف جمع آوری کرده اند و یا منابع را در کارخانه‌های مربوط به خودشان هزینه می‌ کنند، دیگر اجازه انجام این رفتارها به آنها داده نخواهد شد.

کد خبر 1225250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha